رئیس مرکز جامع کنترل سرطان در سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس مرکز جامع کنترل سرطان ایران گفت: در حال حاضر تعداد مبتلایان به انواع سرطان در ایران حدود یک‌پنجم مبتلایان به سرطان در کشورهای پیشرفته غربی است.
کد خبر: ۱۹۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 06 March 2016
محمداسماعیل اکبری در حاشیه همایش سرطان‌شناسی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به چرایی افزایش سرطان در کشورهای غربی اظهار داشت: سن یکی از مهمترین مؤلفه‌های مؤثر در ابتلاء به سرطان است و از آنجا که جامعه ایرانی، جامعه جوانی است آمار سرطان در ایران نیز فعلا در مقایسه با کشورهای غربی کمتر است.

وی از حرکت رو به رشد سرطان در ایران خبر داد و افزود: با توجه به اینکه جمعیت کشور ما نیز ظرف 20 سال آینده پیرتر می‌شود، شمار مبتلایان به سرطان نیز در ایران ظرف دو دهه آینده به شدت افزایش خواهد یافت.

این استاد دانشگاه، با اشاره به نقش مهم مصرف سیگار در ابتلای به سرطان، افزود: متاسفانه شمار سیگاری‌ها در ایران رو به افزایش است و از همین رو در آینده باید منتظر افزایش مبتلایان به سرطان در ایران باشیم.

معاون وزیر بهداشت در دولت هشتم، به افزایش زنان سیگاری در ایران اشاره کرد و گفت: شمار زنانی که در ایران در سال 1383 سیگار یا قلیان مصرف می‌کردند 3.2 درصد بوده در حالی که این رقم در سال 94 به 4.7 درصد رسیده که سخت نگران کننده است.

رئیس مرکز جامع کنترل سرطان ایران اضافه کرد: تعداد معتادین به دخانیات در ایران از 11 درصد در سال 84 به 15 درصد در امسال رسیده است.

اکبری، با اشاره به دیگر دلایل موثر در ابتلای به سرطان، به تغذیه نامناسب در بین خانوارهای ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه مصرف نک و قند در ایران سه برابر متوسط‌های جهانی است و این در حالی است که مصرف لبنیات که ماده غذایی مفیدی است در ایران یک‌سوم متوسط جهانی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار