کد خبر: ۱۹۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 07 March 2016


مسئول امور دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مساجد نیازمند اعتبارات استانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام حمیدرضا ولی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون اعتبارات برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مساجد این استان با مشارکت و حضور خیران اجرایی می‌شود اما برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های فرهنگی در مساجد نیازمند اعتبارات استانی هستیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 357 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان البرز فعال است و خانواده‌ها و به ویژه نوجوانان و جوانان این استان از برنامه‌های فرهنگی این کانون‌ها استفاده می‌کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز تأکید کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد مکانی بسیار امن برای فعالیت‌های فرهنگی هستند و خانواده‌ها می‌توانند با اطمینان فرزندان خود را برای پر کردن اوقات فراغت به این گونه کانون‌ها بیاورند.

ولی‌زاده ادامه داد: برخی از فعالیت‌های این کانون‌ها به صورت تخصصی است و در حوزه‌های مختلف از جمله مهدویت، دیجیتال، حجاب، تئاتر و... فعال هستند.

به گفته وی؛ هم‌اکنون 28 خانه نور در کانون‌های استانی فعال هستند که این کانون‌ها ویژه کودکان است و فعالیت‌های مختلف آموزشی همچون قرآنی، دینی و اخلاقی را آموزش می‌دهند.

ولی‌زاده با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها از دیگر بخش‌های فعال این کانون‌ها هستند خاطر نشان کرد: این کتابخانه‌ها به دو صورت باز و بسته فعال هستند که تعداد این نوع کتابخانه‌ها به 86 باب می‌رسد.

*فعالیت 97 کانون روستایی در مساجد روستاهای البرز

مسئول امور دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در ادامه سخنان خود از فعالیت 97 کانون روستایی در مساجد روستاهای این استان خبر داد و گفت: این کانون‌ها نیز در مساجد روستاها بر اساس نیازهای روستاییان فعالیت خود را انجام می‌دهند و در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد نقش بسیار موثری را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار