مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: باید کانون های فرهنگی و هنری مساجد را تقویت کرد تا در نتیجه آن شاهد توسعه فرهنگی جامعه باشیم.
کد خبر: ۱۹۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 08 March 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: باید کانون های فرهنگی و هنری مساجد را تقویت کرد تا در نتیجه آن شاهد توسعه فرهنگی جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رحیمی زنگنه پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش بیست و سومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در کرمانشاه، گفت: از تعداد هزار و ۲۱۱ مسجد در استان کرمانشاه ۵۰۵ باب دارای کانون فرهنگی هنری هستند که این نشان از ظرفیت خوب استان در این زمینه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر مسئولان و روحانیون کانون های مساجد را تقویت کنند، می توان شاهد احیا جایگاه فرهنگی مساجد بود.

رحیمی زنگنه تصریح کرد: می توان از طریق کانون های مساجد و با برنامه ریزی صحیح جوانانی متعهد و دیندار را برای جامعه تربیت کرد.

وی با اشاره به منابع کمی که در اختیار کانون ها قرار دارد، گفت: علی رغم این محدودیت، مساجد از ظرفیت دینی بالایی برخوردار بوده که می توان با مدیریت آن نقش فرهنگی مساجد را نیز تقویت کرد.

رحیمی زنگنه تصریح کرد: هم چنین می توان ظرفیت نخبگان هر محله در شهر را شناسایی کرد و از آنها برای تقویت ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی و ... مساجد را با بهره گیری از این افراد تقویت کرد.

وی ادامه داد: این اقدام حتی می تواند باعث پیوند افرادی که شاید خیلی به مسجد نمی روند با مساجد شود و این افراد بعضا علوم خود را به رایگان در اختیار حاضرین در مساجد قرار دهند و از این مسئله نیز استقبال کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، اظهار داشت: ما یک سری افراد ثابت مسجد را داریم اما هنر روحانیون و مسئولان کانون های مساجد باید جذب افرادی باشد که خیلی به مسجد نمی روند.

رحیمی زنگنه خاطر نشان کرد: مسئولان کانون ها باید از این ظرفیت ها بهره گرفته و کانون ها را تقویت کرد تا در نتیجه آن شاهد توسعه فرهنگی باشیم.

وی با بیان اینکه استفاده بسیاری از این ظرفیت ها به منابع مالی نیاز ندارد و با یک مدیریت فرهنگی ممکن است، گفت: امیدواریم با این اقدامات، مساجد ما به کانون ها و مراکز فرهنگی تبدیل شده و مجدد به مساجد طراز اسلامی نزدیک شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار