به گزارش تابناک سمنان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از شناسایی کامل قنوات استان سمنان خبر داد و گفت: به‌زودی تمامی قنوات استان سمنان شناسنامه‌دار می‌شوند.
کد خبر: ۱۹۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 08 March 2016

سیدحسن میرعماد در دومین نشست توسعه تجاری بخش کشاورزی که باحضوراعضای اتاق سمنان برگزار شدبا اشاره به نقش مهم قنوات در کشاورزی و اقتصاد روستاییان این استان، اظهار کرد: در همین راستا بزودی تمامی قنوات بایر و دایر این استان شناسایی و معرفی خواهند شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان تغییر الگوی کشت را باتوجه به شرابط موجود آب در این استان ضروری دانست و افزود: روش‌های نوین و مکانیزه و مدیریت نوین آبیاری کمک بسیار شایانی به تولید محصولات کشاورزی با کیفیت مطلوب می‌کند.

وی روند توسعه باغات پسته در این استان را بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: توسعه باغات پسته، انگور، انار و زیتون در استان سمنان همواره با ارزش افزوده مناسب همراه بوده است .

همچنین رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان از تشکیل کمیسیونهای کشاورزی در تمامی اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور خبر داد و بیان کرد: اجماع اطلاعات بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف همانند زراعی، باغی، آبزیان، دام، طیور و گیاهان دارویی یک ضرورت است.

علی‌اصغر جمعه‌ای، تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی و احصا موارد درخواستی موردنظر سرمایه‌گذاران را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: پراکندگی اطلاعات موجبات وقفه کاری در جذب سرمایه‌گذار را فراهم می‌کند .

رئیس اتاق سمنان ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مجدانه سازمان‌های ذیربط و رفع موانع موجود موفق به صادرات محصولات کشاورزی از مبدا گمرک سمنان شده‌ایم و امید است که صادرات محصولات کشاورزی از مبدا گمرک استان همچنان استمرار داشته باشد .

وی، تشکیل انجمن پسته و انگور در شهرستان‌های دامغان و شاهرود را بسیار تاثیرگذار ارزیابی و بیان کرد: این دو تشکل کشاورزی در این مدت کوتاه به خودباوری مطلوب رسیده و تاکنون نسبت به صادرات اقدامات موثری انجام داده‌اند .

مهدی حداد رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز، شرایط کشت گلخانه‌ای در شهرستان‌های آرادان و گرمسار را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: با‌توجه به وضعیت جوی و گرمای هوا، شرایط توسعه صنعت و کشت گلخانه‌ای در این منطقه بسیار مساعد است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان خواستار تشکیل انجمن گلخانه‌داران سمنان با محوریت اتاق بازرگانی سمنان شد و گفت: با تشکیل این انجمن سیاست‌های مربوط به اقتصاد و کشت گلخانه‌ای متمرکز و فرآیند صادراتنهادینه خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار