چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در استان ایلام روز چهارشنبه با برگزاری آیینی با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش در شهرستان مرزی دهلران به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۹۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 09 March 2016
چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در استان ایلام روز چهارشنبه با برگزاری آیینی با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش در شهرستان مرزی دهلران به کار خود پایان داد.

به گزارش تابناک ایلام؛نماینده وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: 946 فیلم از 35 کشور در این جشنواره شرکت کردند که سهم دانش آموزان فیلمساز ایرانی و خارجی 154 فیلم در حوزه های انیمیشن، سینمایی و مستند بود که در بخش مسابقه جشنواره شرکت داده شدند.
ابوالفضل معماریان افزود: با برگزاری این جشنواره و ارسال فیلم های آموزشی و تربیتی به جشنوار بین المللی رشد علاوه بر تبادل تجارب و اطلاعات آموزشی با کشورهای دنیا از ظرفیت رسانه پر برخوردار سینما نیز بهره مند می شویم زیرا بیش از 60 درصد دانش آموزان مخاطب فیلم های این جشنواره بین المللی هستند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان می توانند با ارسال فیلم هایی که حتی با دوربین های خانگی و گوشی های تلفن همراه تهیه می کنند در بخش های مستند و کوتاه داستانی این جشنواره شرکت کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این آیین گفت: بیش از 25 هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان استان ایلام در شهرستان های ایلام، دهلران، دره شهر، ملکشاهی و ایوان به مدت یک هفته 33 فیلم برگزیده جشنواره بین المللی فیلم رشد را تماشا کردند.
مهرانگیز جلیلیان با توصیف ظرفیت و استعداد هنری دانش آموزان استان ایلام یادآور شد: زمینه شکوفایی و استعدادیابی هنر دانش آموزان در آموزش و پرورش ایجاد شده و انتظار داریم دانش آموزانی که می توانند با هنر خود فرهنگ بومی و محلی استان را در قالب فیلم ضبط و ارائه دهند در این جشنواره شرکت کنند تا در سال های آینده شاهد نمایش فیلم های دانش آموزان ایلامی در جشنواره بین المللی رشد باشیم.
این جشنواره در قالب اولین جشنواره دانشجویی و معلمان فیلمساز، سیزدهمین جشنواره معلمان و دانش آموزان فیلمساز و چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد همزمان با سراسر کشور به مدت یک هفته در 120 مدرسه پرجمعیت استان ایلام برگزار شد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار