استاندار کرمانشاه گفت: سند توسعه شهرستان‌های استان کرمانشاه باید تا پایان خرداد ۹۵ تهیه شود و همکاری فرمانداران در این خصوص لازم الاجرا است.
کد خبر: ۱۹۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 10 March 2016
استاندار کرمانشاه گفت: سند توسعه شهرستان‌های استان کرمانشاه باید تا پایان خرداد ۹۵ تهیه شود و همکاری فرمانداران در این خصوص لازم الاجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله رازانی امروز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه اظهار داشت: تهیه سند توسعه شهرستان ها بر اساس استعدادهای هر شهرستان دستور کار جدی استان است و تهیه سند آمایش سرزمینی نیز با توجه به مقوله هایی همچون منطقه کوهستانی، گرمسیری و... با جدیت دنبال شود.

استاندار کرمانشاه در بیانی قاطع و در پاسخ به اظهارنظر برخی از اعضای شورای برنامه ریزی استان که تهیه سند توسعه شهرستان ها را فرآیندی زمانبر دانستند، پایان خرداد ۹۵ را ضرب العجل تهیه سند توسعه شهرستان های استان تعیین کرد و افزود: باید مدلی برای ادامه فعالیت های توسعه ای استان ارائه و روند توسعه شتاب گیرد.

رازانی آسیب شناسی روند کند توسعه استان کرمانشاه را مانعی برای تهیه سند مذکور دانست و خواستار عبور از این بحث شد و گفت: اکنون قطار کار و فعالیت در استان در حرکت است و قادر به متوقف کردن آن نیستیم.

وی با انتقاد ار روند کند تهیه سند آمایش در کشور گفت: بیش از ۳۰ سال است که حرف از تهیه سند آمایش ملی می شنویم و تاکنون نیز کاری ندیدیم.

رازانی همچنین پیشنهاد برنامه ریزی جامع برای تهیه سند توسعه شهرستان ها را رد و اینگونه توجیه کرد: ما تجربه موفقی در برنامه ریزی جامع برای استان نداشتیم و اکنون نیز باید تکیه کار بر برنامه ریزی استراتژیک با محوریت پروژه های تحول آفرین باشد نه برنامه ریزی جامع.

استاندار کرمانشاه گفت: در جلسه کارگروه کشاورزی و آب و خاک استان پس از بیان سخنان مدیرکل جهاد کشاورزی شوکه شدم و جالب است بدانید که کشت گلخانه ای از سال ۱۹۶۰ اغاز شد و به عنوان نمونه در یک کشور کشت گلخانه ای  ۱۰۸ هزار هکتاری و درآمد ۲ میلیارد یورویی در سال مشاهده شد در حالیکه در ایران  کشت گلخانه ای به ۹ هزار هکتار رسیده و از این فاجعه آمیزتر کشت گلخانه ای ۳۸ هکتاری استان کرمانشاه است که نیمی از آن نیز تعطیل شد.

رازانی ادامه داد: امروز کانون توجه دنیا به کشت گلخانه ای است اما می بینیم که  کشت گلخانه ای استان کرمانشاه کمتر از ۴ دهم درصد است.

وی تحول را فرآیندی مستمر دانست و تاکید کرد: نباید به وضعیت موجود رضایت دهیم و همچنانکه در حدیثی گهربار از امیرمومنان (ع) نقل شده که هر که دو روز از عمرش مانند هم باشد ضرر کرده، و لذا باید قدری تامل کنیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: نباید به نتایج آمایش بی اعتنا باشیم اما پاره ای از اقتضاءات زمانی نیز باید در سند توسعه شهرستان ها لحاظ و به مواردی همچون رویکرد مشارکتی و امر مهم اقتصاد مقاومتی توجه شود.

رازانی اضافه کرد: متاسفانه هنگام بررسی برنامه ها و برنامه ریزی ها به نوعی بروکراتیک اعداد و ... می بینیم که چندان در روند توسعه موثر نبوده است.

وی بیان کرد: نمونه خوب و قابل توجهی از سند توسعه شهرستان ها را در استان خوزستان می بینیم که میتوان از آن به عنوان الگو و مدل کار استفاده کرد.

رازانی تاکید کرد: پیشنویس سند توسعه شهرستان ها با تکیه بر پروژه تحول آفرین و در اختیار فرمانداران و کمیته برنامه ریزی قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه افزود: تاکید استانداری بر تهیه سند توسعه شهرستان ها تا پایان خرداد ۹۵ با تکیه بر راهبرد و پروژه محوری است اما تهیه سند توسعه استان نیز در برنامه ای دیگر انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار