حقانی در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- مردمی که در آخر ماه منتظر 45 هزار تومان یارانه هستند نباید بدانند که سالی 6 میلیون شارژی که در طول سال پرداخت می کنند، کجا هزینه می شود؟در یک ساختمان معمولی اعضای ساختمان وقتی پولی ماهیانه برای شارژ ساختمان پرداخت می کنند در نهایت از مدیر ساختمان می خواهند که ریز هزینه ها را گزارش دهد،شهری مانند تهران به وسعت خدمات ببینید که باید چگونه باشد.
کد خبر: ۱۹۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 12 March 2016
حقانی طی مکاتبه‌ ای با اشاره به ماده ۶۵ و ۶۷ قانون شهرداری‌ها که دلالت بر زمان و قاعده تصویب بودجه شهرداری‌ها دارد، اشاره می‌کند و همچنین با اشاره به بند ۱۲ ماده ۷۱ قانون شورا‌ها که صراحتا بر ضرورت تصویب بودجه شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌ها ذیل آن در شورای شهر تاکید می‌کند و در ادامه با اظهار تاسف اذعان می‌دارد در جریان تصویب بودجه ۹۵ شهرداری تهران بدعتی جدید توسط یکی دو عضو تاثیرگذار شورای شهر صورت گرفته است و درحالی که منابع و تبصره‌های بودجه در صحن و شورا به تصویب رسید، در تصویب مصارف بودجه که مهم‌ترین بخش بودجه است، چیزی در صحن شورا تصویب نشده است و این را بدعتی خطرناک در انجام تخلفات می‌داند.

محمد حقانی،عضور شورای شهر تهران در گفت و گویی با تابناک می گوید: من در صحن شورا دوبار به آقای چمران تذکر دادم که باید ریزبودجه را در صحن شورا مطرح کنید، این که چرا وقتی منابع درآمدی، تبصره های بودجه و غیره در صحن مصوب شده،مصارف در صحن مطرح نمی شود؟ در حالی که مصارف بودجه از منابع مهمتراست. بعد از دوبار تذکر من و این که ایشان گفت پاسخ من را می دهد و جوابی نگرفتم، آقای چمران بودجه را به شهردار تهران ابلاغ کرد و شهرداری هم اگرفرمانداری اعتراضی بعد از 15 روز بر بودجه  نداشته باشد،به عنوان بودجه مصوب شورا از آن قانونا می تواند استفاده کند.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران، در ادامه گفت: من به آقای چمران تذکر دادم که باید ریز بودجه در مورد درآمدها مصارف و حتی ریز پروژه ها و همه مواردی که وجود دارد، به صحن شورا بیاید و اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم از این مسائل خبر داشته باشند. که من وقتی پاسخی نگرفتم شکایت کردم.

حقانی افزود: در نهایت بعد از اینکه آقای چمران پاسخی به من نداد،مجبور شدم به فرمانداری، استانداری و وزارت کشور شکایت کنم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه "متاسفانه در شورای شهر نیازمند یکسری اقدامات و اصلاحات هستیم"، ادامه داد: کمیسیون برنامه بودجه کارغیر قانونی انجام داده و اعتبارات حقوقی و غیر حقوقی را کم و زیاد کرده است. اعتبارات سازمان بازنشستگی 40 میلیارد تومان بوده که کمیسیون برنامه و بودجه شورا این مبلغ را کاهش داده است. همچنین در راستای یک کار خلاف قانون در کمیسیون اعداد و ارقامی تصویب کردیم که کمیسیون بودجه بدون اطلاع ما در این ارقام دست برده است. مگر اعضای شورای شهر با هم تفاوتی دارند؟ آقای چمران هم مانند سایرین عضو شوراست که با رای سایرین برای مدتی رییس شورا شده است و نباید این گونه عمل کند.

حقانی در ادامه توضیحاتش ابراز داشت: هر تهرانی در سال 6 میلیون توان شارژ شهر پرداخت می کند که این مبلغ قابل توجهی ست. وقتی که منابع درآمدی،تبصره ها و بودجه های سازمان ها و شرکت های را در تهران جمع کنیم در نهایت می شود 30 هزار میلیارد تومان در یک سال، در حالی که در شهر تهران هر نفر تهرانی 6 میلیون پرداخت می کندو هرخانواده تهرانی را 5 نفر در نظر بگیریم در طول سال می شود 30 میلیون از یک خانواده که وقتی محاسبه کنیم همه جمعیت تهران مبلغ قابل توجهی می شود که باید مردم بدانند پولی را که می پردازند کجا مصرف می شود.

وی در پایان افزود: مردمی که در آخر ماه منتظر 45 هزار تومان یارانه هستند نباید بدانند که سالی 6 میلیون شارژی که در طول سال پرداخت می کنند، کجا هزینه می شود؟در یک ساختمان معمولی اعضای ساختمان وقتی پولی ماهیانه برای شارژ ساختمان پرداخت می کنند در نهایت از مدیر ساختمان می خواهند که ریز هزینه ها را گزارش دهد،شهری مانند تهران به وسعت خدمات ببینید که باید چگونه باشد.


منبع: تابناک
برچسب ها: حقانی ، شکایت ، بودجه
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
هه...نون دونی برای شماست دیگه....فقط دارید خون مردمو میمکید
ایشاا... اون دنیا حالتونو میپرسیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار