کد خبر: ۱۹۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 13 March 2016
تابناک گیلان: فرمانده انتظامی گیلان از کاهش دو درصدی تشکیل پرونده‌ها در حوزه فضای مجازی این استان خبر داد و گفت: نشر اکاذیب 29 درصد از شکایت‌های اینترنتی در گیلان است.

سردار محمدرضا میرحیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت پلیس فتا در حوزه مهم فضای مجازی در گیلان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با سال گذشته دو درصد کاهش تشکیل پرونده در حوزه فضای مجازی داشتیم.

وی، 29 درصد از شکایت‌های اینترنتی را مربوط به نشر اکاذیب در گیلان عنوان کرد و افزود: 23 درصد از شکایت‌ها مربوط به برداشت اینترنتی غیر مجاز است.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه 13 درصد از شکایت‌ها در حوزه فتای استان مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای است، تصریح کرد: تهدید و قمار 9 درصد از پرونده‌های پلیس فتا را تشکیل می‌دهد ضمن اینکه 11 درصد از تشکیل پرونده‌ها مربوط به مزاحمت اینترنتی است.

میرحیدری از کشف 94 درصد از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتای گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و بیان کرد: 80 درصد از خسارت دیدگان مرد هستند و خسارت به خانم‌ها 20 درصد از پرونده‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی میانگین سنی 77 درصد از متخلفان اینترنتی را 26 سال به بالا ذکر کرد و گفت: 17 درصد از متخلفان دارای میانگین سنی 18 تا 25 سال هستند ضمن اینکه شش درصد از متخلفان زیر 17 سال دارند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه 38 درصد از مجرمان شناسایی شده فضای مجازی دارای تحصیلات عالی هستند، خاطرنشان کرد: موضوع مذکور نگران‌کننده است.

*کاهش دو درصدی سرقت منزل در گیلان

میرحیدری به کاهش دو درصدی سرقت منزل از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: نیمه دوم امسال هشت درصد کاهش سرقت منزل در استان داشتیم.

وی از افزایش 9 درصدی سرقت مغازه از ابتدای امسال تاکنون در گیلان خبر داد و اظهار کرد: نیمه دوم سال جاری دو درصد کاهش سرقت مغازه در استان گزارش شده است.

فرمانده انتظامی گیلان به کاهش 36 درصدی سرقت از مکان‌های دولتی در سال 94 اشاره کرد و افزود: امسال 19 درصد افزایش در سرقت از مکان‌های بخش خصوصی داشتیم.

میرحیدری با اشاره به کاهش پنج درصدی سرقت خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان، بیان کرد: نیمه دوم امسال 34 درصد کاهش سرقت خودرو در استان گزارش شده است.

وی به افزایش 9 درصدی سرقت موتورسیکلت در گیلان اشاره کرد و گفت: نیمه دوم امسال هفت درصد کاهش سرقت موتورسیکلت در استان داشتیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار