برف و باران ترافیک را کند کرد؛ به عزیزانتان هشدار دهید!
پر بیراه نخواهد بود اگر از هموطنانمان بخواهیم که توصیه به آن دسته از عزیزانشان که قصد سفر دارند را فراموش نکرده و تلاش داشته باشیم که با آگاه نمودن ایشان از وضعیت آب و هوایی مسیر‌ها و الزام‌های سفر در چنین آب و هوایی، در حفظ سلامت مسافران پرشمار این روز‌ها سهیم باشیم.
کد خبر: ۲۰۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 21 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه


از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد. 

به گزارش «تابناک»، دومین روز سال نو در حالی سپری می‌شود که روز گذشته سامانه‌ای از شمال غرب کشور وارد شده، هوای بسیاری از شهر‌ها را دگرگون کرده و بارش برف و باران در برخی محورهای مواصلاتی را به همراه داشته است. 

آن گونه که پیش بینی‌ها نشان می‌دهد، دامنه عملکرد این سامانه در ساعات پیش رو وسیع‌تر خواهد شد و بر این اساس انتظار می‌رود هموطنان بیشتری شاهد بارش نزولات جوی باشند؛ بارش‌هایی که گزارش‌های پلیس حکایت از کند شدن ترافیک به واسطه آن در برخی محور‌ها دارد و معمولا با نگرانی‌هایی همراه است. 

بر اساس پر بیراه نخواهد بود اگر از هموطنانمان بخواهیم که توصیه به آن دسته از عزیزانشان که قصد سفر دارند را فراموش نکرده و تلاش داشته باشند که با آگاه نمودن ایشان از وضعیت آب و هوایی مسیر‌ها و الزام‌های سفر در چنین آب و هوایی، در حفظ سلامت مسافران پرشمار این روز‌ها سهیم باشند. 

برای تاکید بیشتر، بد نیست که بدانید سخنگوی سازمان امداد و نجات به نجات ۱۲۵ مسافر از مرگ حتمی طی شبانه‌روز گذشته خبر داده و می‌گوید: «طی ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای هلال‌ احمر موفق به امدادرسانی به بیش از ۷۴۰ مسافر شدند.» رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک و اسکان اضطراری مسافران، از جمله این ماموریت‌ها بوده است. 

آخرین وضعیت ترافیک

پلیس راه کشور در گزارش آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی از بارش برف در ارتفاعات محورهای هراز و چالوس و بارش باران در محورهای ۷ استان کشور خبر داد. 

براساس این گزارش در حال حاضر علاوه بر ارتفاعات محورهای کرج - چالوس و هراز که با بارش برف همراه شده است، در بیشتر محورهای استان اردبیل و گیلان هم برف می‌بارد. 

همچنین در محورهای زنجان، قزوین، کردستان، گیلان، مازندران (اکثر محور‌ها)، چهارمحال و بختیاری (محور شهرکرد - فارسان) و تهران شرق (محورهای هراز و فیروزکوه) بارش باران گزارش شده است. 

بر این اساس، در حال حاضر ترافیک در محور کرج - چالوس (محدوده گچسر و سه راه دیزین) نیمه سنگین است اما دیگر محورهای مواصلاتی کشور از ترافیکی روان برخوردارند. 

آخرین وضعیت آب و هوا

آن گونه که احد وظیفه، مدیرکل پیش بینی سازمان هوا‌شناسی می‌گوید، به دلیل بارندگی‌های رخ داده، انتظار می‌‌رود آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی را شاهد باشیم. 

این در حالی است که اثرات سامانه بارشی وارد شده به کشور از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل عبور کرده و انتظار می‌رود امروز شاهد تاثیر آن در مناطق وسیع تری از کشورمان باشیم. به این صورت که پیش بینی می‌شود: 

بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات برف درگیلان و لرستان؛ بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در ایلام، کرمانشاه، همدان، بوشهر، شمال و شرق خوزستان، شمال و غرب فارس؛ بارش باران و برف و احتمال وقوع تگرگ در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد؛ بارش باران و برف در ارتفاعات البرز در مازندران، البرز و تهران. 

همچنین انتظار می‌رود فردا، سه شنبه، سوم فروردین: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، یزد، اصفهان و جنوب کرمان؛ بارش باران و برف در سمنان، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی و دامنه‌های البرز در قزوین، البرز و تهران رخ دهد. 

وضعیت جوی استان‌های کشور این گونه پیش بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۲ فروردین
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۲ فروردینآخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۲ فروردینآخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۲ فروردین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار