معاون امور استان‌های جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور گفت: مهارت‌های سالم زیستن و اهمیت به سلامت جسم و روان باید در جامعه به‌ویژه در میان نسل آینده ترویج یابد.
کد خبر: ۲۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 08 April 2015

به گزارش فارس حمیدرضا شاهسون اظهار داشت: همه ساله روز 18 فروردین به‌عنوان روز جهانی بهداشت (سلامتی) در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می‌شود؛ این روز فرصت مناسبی است تا افراد قدری بیشتر به فکر سلامتی خویش باشند.

برنامه‌های جمعیت در راستای ارتقای سلامتی به قوت خود باقی است

معاون امور استان‌های جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور یادآور شد: جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات شهرستان ورامین ضمن پاسداشت این روز اعلام می‌دارد عزم جدی برای ارتقای سلامت افراد و جامعه داشته و در این راستا برنامه‌های مختلفی را در سال جاری اجرا خواهد کرد.

مدیرعامل جمعیت پیشگیری و کنترل استعمال دخانیات شهرستان ورامین با تأکید بر اینکه برنامه‌های جمعیت پیشگیری و کنترل استعمال دخانیات در راستای ارتقای سلامتی افراد و جامعه در سال جدید هم به قوت خود باقی است، اضافه کرد: در سال 94 قرار است بیشتر به تغییر تفکر افراد نسبت به سلامتی آن‌ هم بر روی دو محور سلامت جسم و سلامت روان پرداخته شود که در این راستا تمرکز بیشتر بر آموزش نسل آینده استوار خواهد بود، نسل آینده ما باید با شاخصه‌ها و معیارهای درست سلامت جسمی و روحی آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه افزایش طول عمر با کیفیت، مهمترین هدف نظام سلامت در هر کشوری است، بیان داشت: روز جهانی سلامتی این فرصت را به‌وجود می‌آورد تا همه ما قدری بیشتر به سلامتی، حفظ آن و دوری از مواردی که سلامتی را به مخاطره می‌اندازد، باشیم.

برنامه‌های سلامت در سال جدید هدفمند خواهد بود

شاهسون گفت: هزینه‌های درمان همواره بیشتر از هزینه های پیشگیری بوده، اگر مردم سالم زیستن را بیاموزند، از میزان بیماری‌هایی نظیر سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی و ... کاسته می‌شود و سرمایه‌ها نیز به هدر نخواهند رفت.

وی افزود: در سال جدید تمام برنامه‌های سلامت به صورت هدفمند در شهرستان ورامین پیاده‌سازی خواهد شد تا بستر سلامت به نحو بهتری برای آیندگان فراهم شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار