مدیر امور آب شهرستان مهاباد : سد مهاباد از نظر سازه در بهترین و مناسب ترین وضعیت قرار دارد و با هیچ گونه مشکلی روبه رو نشده است.
کد خبر: ۲۰۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ 29 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه


سدمهاباد

تابناک آذربایجان غربی :
 مدیر امور آب شهرستان مهاباد گفت: مسئله ترک برداشتن دیوار سد مهاباد شایعه ایی بیش نیست.
 «محمد عبداللهی»در گفت وگو با خبرنگار کردپرس، گفت: مسئله ترک برداشتن دیوار سد مهاباد شایعه ایی بیش نیست و سخنان اعلام شده در شبکه های مجازی در این رابطه صحت ندارد.

وی تصریح کرد: سد مهاباد از نظر سازه در بهترین و مناسب ترین وضعیت قرار دارد و با هیچ گونه مشکلی روبه رو نشده است.
عبدلللهی گفت: با افزایش میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته، آبگرفتگی در پل های ارتباطی چند روستا روی داده و میزان خسارت وارده تا کنون گزارش نشده است.
وی خاصرنشان کرد: امور آب شهرستان مهاباد پیشتر در رابطه با پل ها و گلوگاه هایی که به صورت غیر اصولی ساخته شده اند، به ستاد بحران و اداره راه و شهرسازی هشدار داده بود ولی تا کنون اقدامی در این راستا انجام نگرفته است.
وی در ادامه گفت: که پل ها تحت نظر کارشناسان خبره و به لحاظ فنی در حد استاندارد ساخته شوند تا قبل از وقوع هر حادثه ایی پیشگیری های لازم انجام گرفته شود.
مدیر امور آب شهرستان مهاباد در ادامه ضمن اشاره به رهاسازی آب سد مهاباد در اسفندماه سال گذشته به هدف احیاء دریاچه ارومیه افزود: اکنون نیز با توجه به بارندگی های مناسب در بالا دست رودخانه و پر شدن ظرفیت مخزن، امروز  ۹ فروردین، بیش از۸۰ متر مکعب آب سد را رها سازی شده است.
وی افزود: در صورت تدوام بارندگی ها همین میزان آب دوباره رها سازی خواهد شد و در غیر این صورت نسبت به میزان ورودی آب، میزان خروجی را نیز کاهش خواهیم داد.
عبدلللهی اظهار داشت: رودخانه مهاباد بر اساس دبی سیلابی ۲۵ ساله طراحی و حداکثر حجم تعیین شده برای هدایت آب توسط این رودخانه ۳۶۰ متر مکعب بر ثانیه عنوان شده است.
وی افزود: متاسفانه  با توجه به ساخت سازه های غیر اصولی  درحریم بستر رودخانه، و تصرفاتی که در حریم بستر توسط اشخاص حقیقی و حقوقی انجام گرفته، این بستر ظرفیت ۱۲۰ متر مکعب آب رها سازی شده در مورخه (۲۴اسفند ) را نداشت با وجود آنکه این میزان آب رهاسازی شده یک سوم حجم تعیین شده برای رودخانه مهاباد می باشد و تلاش ما بر این است که میزان آب رها سازی شده با توجه به این تغییرات باشد تا باعث آبگرفتگی و مشکلاتی از این قبیل نگردد.
وی افزود: رودخانه در تعلق هیچ سازمان یا ارگانی نیست و باید همه ی سازمان های ذی ربط موارد اصولی در رابطه با حفظ حریم بستر رودخانه را در نظر داشته باشند.
او در پایان به  شهروندان و مسافران توصیه کرد: در این روزها که رها سازی آب سد انجام می گیرد از تردد و اطراق در اطراف رودخانه خودداری کنند.



مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار