معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: پارسال در مجموع بر اثر 35 مورد انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان 6 نفر کشته و 31 نفر نیز مجروح شدند.
کد خبر: ۲۰۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 29 March 2016
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: پارسال در مجموع بر اثر 35 مورد انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان 6 نفر کشته و 31 نفر نیز مجروح شدند.

نعمت الله نازپرورده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای نظامی، کشاورزان، روستائیان، عشایر منطقه و همچنین نیروهای پاکسازی کننده مواد منفجره در مناطق آلوده به مین حادثه دیدگان را شامل می شوند.

وی اظهار کرد: همچنین پارسال به علت انفجارهای مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی به ماشین آلات کشاورزی و دستگاه های مین روب خسارت مادی وارد شد و چندین راس احشام عشایر منطقه نیز تلف شدند.

وی بیان کرد: هم اکنون 2 شرکت مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در قالب 12 گروه به استعداد 100 نفر در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری و پاکسازی اراضی آلوده به مین هستند.

معاون فرماندار قصرشیرین اضافه کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی و بازگشت مردم به شهر و روستاها همزمان عملیات پاکسازی اراضی آلوده به مین و مواد منفجره نیز از سوی گروه های پاکسازی در این شهرستان مرزی آغاز شده است.

نازپرورده اظهار داشت: در این سال ها با تلاش گروه های پاکسازی در مجموع 200 هزار هکتار از اراضی آلوده به مین در قصرشیرین پاکسازی شده است.

وی افزود: در سال 91 عملیات پاکسازی سطحی اراضی آلوده به مین تا عمق 30 سانتی متری در شهرستان مرزی قصرشیرین پایان یافت.

این مقام مسئول با بیان اینکه مین و مواد منفجره عمل نکرده به شکل پراکنده در برخی مناطق قصرشیرین وجود دارد از مردم و ساکنان این شهرستان مرزی خواست به محض مشاهده هرگونه مواد منفجره به نیروهای پاکسازی مرکز مین زدایی اطلاع دهند و از دست زدن، جا به جایی و انتقال این گونه اشیا خودداری کنند.

نازپرورده همچنین از مردم خواست تا از جمع آوری ضایعات جنگی و نگهداری آنها در محل زندگی خود خودداری کنند تا شاهد حوادث ناگوار و مرگبار ناشیم.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین تاکنون صدها نفر از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به ویژه مرزداران، عشایر و نیروهای گروه های پاکسازی اراضی آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین براثر برخورد یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در هشت سال دفاع مقدس به مدت 2 سال در اشغال نیروهای متجاوز بعثی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار