کد خبر: ۲۰۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 29 March 2016
تابناک گیلان: معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گیلان با بهره‌مندی ممتاز از سه مقوله میراث فرهنگی، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری در اولویت گردشگران سراسر کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، سعید شیرکوند با حضور در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این ستاد، طی نشستی در جریان جزئیات اقدامات انجام شده قرار گرفت و با بیان اینکه سال گذشته دولت سال اقتصادی بدی را به واسطه تحریم‌ها و محدودیت مالی پشت سر گذاشت اظهار کرد: بودجه عمرانی سازمان میراث فرهنگی در سال گذشته کمتر از 25 درصد محقق شد که بیشتر از بسیاری از دستگاه‌های اجرایی بوده و دلیل این امر توجه دولت به مقوله گردشگری است.

وی در ادامه با تصریح اینکه تفاوت فاحشی بین مسافرت و گردشگری وجود دارد گفت: سفر جزئی از زندگی انسان‌هاست و موجب تحول اقتصادی نمی‌شود، اما گردشگری چنین نیست.

شیرکوند با تاکید بر اینکه گردشگری باید به عنوان یک صنعت در کشور فرهنگ‌سازی شود افزود: رونق صنعت گردشگری، اشتغال و درآمدزایی را به همراه داشته و موجب رونق اقتصادی می‌شود.

وی اضافه کرد: گردشگری باید در سبد هزینه خانوار قرار گیرد، در کشورهای توسعه یافته گردشگری شاخصِ سنجش دارد، اما در کشور ما مقوله‌ایی حاشیه‌ایی است.

ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور به توجه دولت تدبیر و امید به رونق صنعت گردشگری اشاره و بیان کرد: دولت همواره بر رونق گردشگری توجه داشته و از این صنعت حمایت می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه استان گیلان از استان‌هایی است که سه مقوله میراث فرهنگی، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری را توامان و بصورت ممتاز دارد گفت: گیلان همجوار با استان‌های بزرگ و پردرآمدی چون تهران است و باید از این ظرفیت با ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت رونق گردشگری و تحول اقتصادی استان بهره مند شود.

شیرکوند خاطرنشان کرد: سال گذشته صندوق توسعه ملی علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تگناهای مالی به مقوله گردشگری به عنوان یک بخش جداگانه نگریست و اعتباراتی اختصاص داد، اما سهم استان گیلان از این اعتبارات به واسطه عدم پیشرفت فیزیکی لازم پروژه‌ها زیاد نبود.

وی اظهار امیدواری کرد، در سال جاری سرمایه‌گذاری وارد مرمت و احیای بناهای تاریخی، بازارچه‌های صنایع دستی و ساخت هتل‌ها و غیره باشد.

شیرکوند با بیان اینکه شهر رشت نیازمند احداث هتل است افرود: باید در این شهر حداقل پنج هتل چهار و پنج ستاره و مجتمع‌های تفریحی احداث شود تا زمینه ماندگاری گردشگر را فراهم کند.

رضا علیزاده در این نشست با ابراز خرسندی از انجام اقدامات موفق و موثر اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: افزایش ورودی و میزان ماندگاری گردشگران به گیلان نشان از عملکرد خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران است.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به دنبال کمّیت‌افزایی گردشگران نبوده و تنها کیفیت بخشی به خدمات را دنبال می کند، از رضایت مسافران نوروزی بر اساس نظرسنجی های انجام شده خبر داد.

علیزاده تلاش برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و محقق نمودن توسعه پایدار را از اهداف اولیه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواند و گفت: حمایت و هدایت سرمایه‌گذاران از اقدامات انجام شده برای تحقق این آرمان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه صنایع دستی و سوغات محلی در جای جای نقاط استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر گیلان با داشتن 5 بازارچه دائمی، 18 بازارچه موقت، 52 ایستگاه، 216 فروشگاه و 26 کارگاه آماده برای برگزاری تورهای کارگاه گردی توانسته 800 غرفه دائم و موقت را برای گردشگران فراهم آورند.

علیزاده در این نشست با تاکید بر لزوم دریافت بودجه و اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه کاره در حوزه گردشگری از معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست تا در زمینه تامین منابع این اداره کل را یاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار