مسئول محیط‌بانی تالاب هشیلان از بازدید سه هزار نفر از این تالاب در ایام نوروز خبر داد و گفت: خوشبختانه با بارندگی‌های خوبی که صورت گرفته، شرایط تالاب هشیلان بسیار خوب شده است.
کد خبر: ۲۰۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 02 April 2016
مسئول محیط‌بانی تالاب هشیلان از بازدید سه هزار نفر از این تالاب در ایام نوروز خبر داد و گفت: خوشبختانه با بارندگی‌های خوبی که صورت گرفته، شرایط تالاب هشیلان بسیار خوب شده است.

آرمان رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه گفت: حدود سه هزار نفر در نوروز امسال از تالاب هشیلان بازدید کردند که استقبال خوب و قابل توجهی بود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بازدیدکنندگان مربوط به روز 13 فروردین است، یادآوری کرد: در روز سیزده بدر حدود هزار نفر در محوطه تالاب هشیلان حضور داشتند.

مسئول محیط‌بانی تالاب هشیلان ادامه داد: البته این حضور گسترده مردم آلودگی‌هایی را هم برای تالاب در پی داشت، اما با همکاری محیط بانان کار پاکسازی محوطه تالاب از امروز آغاز شده و تاکنون حدود یک تن زباله از محوطه تالاب هشیلان جمع آوری شده است.

رضایی در ادامه از شرایط مناسب تالاب هشیلان خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه بارندگی‌های اخیر باعث شده آب تالاب هشیلان به میزان قابل توجهی افزایش یابد، بگونه‌ای که میزان دبی آب سراب "سبزعلی" که منبع اصلی تامین آب هشیلان است طی 10 سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر که باعث شد تعداد زیادی از گونه‌های جانوری تالاب هشیلان از بین برود، خاطرنشان کرد: "سرسبز" و "خوتکا" از مهمترین این گونه‌ها بودند که امسال با افزایش بارندگی‌ها دوباره در تالاب هشیلان مشاهده شدند.

به گفته  این مسئول، هنوز برخی از گونه‌ها مانند "سگ آبی" که از خشکسالی سال 86 منقرض شد، در تالاب دیده نشده است.

مسئول محیط‌بانی تالاب هشیلان انواع خزندگان خصوصا مارها و لاک پشت و گونه‌های ماهی را از دیگر گونه‌های جانوری مهم تالاب هشیلان برشمرد.

رضایی اظهار کرد: این تالاب با جزیره‌های متعدد جاذبه طبیعی منحصر به فردی را در کرمانشاه ایجاد کرده که هر ساله هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار