پس از گذشت چند ماه از تدفین سه شهید گمنام در میاندورود و بی‌توجه‌ای مسئولان مربوطه به ساخت مقبره این شهدا، بسیج سازندگی این شهرستان در قالب اردوی جهادی اقدام به ساخت المان این سه شهید کرده است.
کد خبر: ۲۰۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 05 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، اقتدار میهن اسلامی مدیون حضور جوانمردانی است که شهد شیرین شهادت نوشیده و قطره‌های خون خود را برای آبیاری نهضت اسلامی فدای این مرز و بوم کردند تا یادمان نرود که دستاوردهای این نظام مقدس را به سازش با دشمن نفروشیم، فرهنگ ایثار و شهادت در مکتب توحید برای حفظ اسلام، گواه ارزش والای مقام شهیدان است که افتخارات ایران به پشتوانه حضور شهدا، رزمندگان، ایثارگران و مردم بسیجی به عزت و آبرو رسیده است.    

شهید، واژه‌ای که مجاهدت هشت سال دفاع مقدس را به‌خوبی توصیف می‌کند، از خودگذشتگی غیورمردانی که با خلوص نیت به میدان نبرد حق علیه باطل رفته و با تمام توان در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کردند.

هر روز می‌گذرد و ملت ایران بیشتر از سال‌های گذشته به جایگاه والای شهدا پی می‌برد، همان سرو قامتانی که برای حفظ وجب به وجب خاک مقدس وطن و ناموس، جان بر کف دست گذاشته و خود را در برابر آرامش ملت ایران موظف دانستند.

* چشم انتظاریی که هرگز به دیدار محقق نشد

پدران و مادران شهدا هرگز از شهادت فرزند غمی به دل راه نداده و رضای خداوند و امنیت کشور اسلامی را سرلوحه اقدام خود دانستند و با این رمز به ندای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) لبیک گفتند.  

در این میان جا دارد از شهدای گمنامی یاد کنیم که پیکر پاکشان به دست مادران و پدران چشم به انتظار نرسید، همان مادری که سالیان سال در دل، یاد فرزند شهید گمنام را زنده می‌کرد و هرجا نام از شهدا به میان می‌آمد، ضربان قلب تندتر و اشک از دیده‌ها جاری می‌شد.

پیکر شهدای گمنامی که بعد از گذشت سالیان سال از دل خاک بیرون آورده شده و در برابر خیل وسیعی از مردم تشییع شدند، به‌راستی حضور مثال‌زدنی مردم برای بدرقه این شهدای گرانقدر به‌خوبی گویای عشق به ولایت و شهادت است که این غیرت اسلامی هم‌چنان برای امنیت ایران در دفاع از اسلام و حرم اهل بیت (ع) ادامه دارد.

* تبرک حضور 3 شهید گمنام در میاندورود

شهرستان میاندورود در سال گذشته شاهد حضور سه شهید گمنامی بود که با استقبال پرشکوهی در جمع مردم این شهرستان تشییع و در پارک الغدیر شهر سورک تدفین شدند، میاندورود به حضور سه شهید گمنامی معطر شده بود که دل‌های تک‌تک افراد این منطقه در روز تشییع این شهدای والامقام، حس و حال عاشورایی به‌خود گرفته بود.

امنیت و اقتدار کشور مدیون ایثار و جانفشانی‌های افرادی است که ارزش‌های اسلامی را در جامعه زنده نگه داشته و ذره‌ای در دفاع از میهن اسلامی در مقابل دشمن، تردید نداشتند، تشییع و تدفین شهدای گمنام در سطح مازندران همانند دیگر استان‌ها، ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را در پی داشت که هنوز هم این ایثار در رگ جوانان ایرانی جاری است.

کمتر اقدامی که می‌توان به‌منظور تجلیل از مقام شامخ شهدا انجام داد، ساخت مقبره شهدای گمنام است، با وجود اینکه چند ماه از تدفین سه شهید گمنام در شهرستان میاندورود می‌گذرد اما هیچ اقدامی از سوی مسئولان مربوطه برای ساخت این المان انجام نشده است.

*تأثیرات مثبت بسیج سازندگی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی

استکبار جهانی پس از ناامیدی در جنگ هشت سال دفاع مقدس همه توان خود را برای براندازی انقلاب اسلامی به‌کار گرفته و با استفاده از جنگ روانی به‌دنبال کم‌رنگ کردن ارزش و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارد، حضور فعال بسیجیان در تمام عرصه‌ها برای از هم‌پاشیدن نقشه‌های شوم دشمن و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی را در پی دارد.

بسیج سازندگی برای استفاده از نیروی فعال و تأثیرگذار جوان به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد که در طول این سال‌ها فعالیت این قشر در عرصه سازندگی، اهمیت زیادی در فروپاشی دسیسه‌های دشمنان را به‌دنبال داشت، زیرا جوانان منشأ تأثیرات مثبت و ارزشمند در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور هستند.

بعد از گذشت چند ماه از تدفین سه شهید گمنام در این شهرستان و بی‌توجه‌ای مسئولان مربوطه به ساخت مقبره این شهدا، بسیج سازندگی شهرستان میاندورود در قالب اردوی جهادی با حضور پاسداران ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان اقدام به ساخت المان این سه شهید کرده است که این طرح از محل اعتبارات بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج میاندورود و کمک‌های خیران تأمین می‌شود.

شهادت آرزویی که تحقق آن لیاقت می‌خواهد و چه زیبا این مقام نصیب زنده‌دلانی شد که امروزه به نام شهید راه اسلام از آنها یاد می‌شود، هرگز نباید اجازه دهیم که دشمن با استفاده از ترفندهای گوناگون در براندازی از ارزش شهدا برآید، وظیفه همه ما دفاع در برابر اسلام است و نباید فقط به شعار اکتفا کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار