رئیس جامعة المصطفی العالمیه در اصفهان:
تابناک: رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیه گفت: روحانیون بیش از ۱۲۰ کشور در جهان مشغول به تحصیل معارف دینی هستند اما باید به‌دنبال توسعه دین اسلام در همه دنیا گام برداریم.
کد خبر: ۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶ 01 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، آیت‌الله علیرضا اعرافی شامگاه امروز در مجتمع آموزش عالی اصفهان با اعتقاد بر اینکه یکی از بهترین راه‌های نشر اسلام و گسترش معارف اهل‌بیت تأسیس جامعة المصطفی(ص) است، اظهار داشت: غرب 200 تا 300 سال پیش راهی را طی کرده و از کشورهای مختلف نیرو پذیرفته آنها را تربیت کرد و سپس به تمام دنیا فرستاد و آنها حامل تمدن غرب شدند.

وی با بیان اینکه جامعة المصطفی به‌برکت انقلاب اسلامی پرچم‌دار حرکتی نو در عصر جدید شده است، تصریح کرد: امروز در تمام کشورهای دنیا گفتمان اسلام ناب و معارف اهل‌بیت(ع) گفتمان رو به جلویی بوده و به‌برکت انقلاب در حال حاضر از بیش از 120 کشور دنیا در حوزه ما مشغول به تحصیل هستند و انقلاب اسلامی معارف اهل‌بیت(ع) را در عالم منتشر کرده است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اعتقاد و اظهار "ما رقیبان سرسختی داریم" خاطرنشان کرد: امروز بیش از نیمی از جمعیت 7میلیاردی دنیا هنوز خارج از ادیان توحیدی بوده و بیش از نیمی از جمعیت دنیا کنفسیوسی و هندو هستند و ما در برابر این بیش از نیمی از بشریت وظیفه داریم.

وی بیان کرد: ملت ایران در انقلاب اسلامی دنیای خود را از دست نداد و شاخص‌های توسعه‌ای ما از بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر بوده و همزمان به توسعه مادی، پرچم معارف الهی را نیز برافراشته‌ایم و ایران اسلامی در 35 سال گذشته با تمام گرفتاری‌ها در 100 شاخص جزو 3 کشور برتر منطقه بوده و مردم کشور ما دنیای خود را به‌خاطر ایثار از دست ندادند اما پرچم‌دار جهان آخرت نیز شده است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه اکنون جامعة المصطفی 30هزار فارغ‌التحصیل دارد، گفت: تحولی که در 7 تا 8 سال اخیر انجام شده بسیار بالا است و ما بدون بودجه توانستیم زیرساخت‌های زیادی را جمع کنیم اما هنوز هم باید بیش از این کار کرد چرا که ظرفیت کنونی جامعة المصطفی پاسخگوی نیاز هند و پاکستان به روحانیت است چرا که کشور هند به‌تنهایی نیازمند 30هزار روحانی مبلغ است و اگر برای کسی صدور انقلاب مهم باشد باید به‌سمت جامعة المصطفی بیاید.

وی با اشاره به اینکه جامعة المصطفی بیش از 50هزار نفر را در دنیا به زبان و ادب فارسی مجهز کرده اظهار داشت: ما قول می‌دهیم تمام کارهای انجام شده در جامعة المصطفی را ظرف 2 سال، 10 برابر کنیم تا در تمام عالم اسلام و انقلاب اسلامی و موج گرایش به مکتب اهل بیت(ع) طنین‌انداز شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :