سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اصلی‌ترین برنامه کاری و تمرکز میراث‌فرهنگی استان در سال 95 بر ثبت‌جهانی کردن تاق‌بستان است.
کد خبر: ۲۰۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 08 April 2016
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اصلی‌ترین برنامه کاری و تمرکز میراث‌فرهنگی استان در سال 95 بر  ثبت‌جهانی کردن تاق‌بستان است.

اصغر رشنو در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی‌هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه در این باره اظهارکرد: تاق‌بستان اصلی‌ترین منطقه تفریحی توریستی شهر کرمانشاه است که ثبت جهانی شدن آن انتظاری‌است که تک تک مردم این دیار از مسئولین دارند.

وی ادامه داد: در نظر داریم در قالب نامه‌ای با امضاء استاندار کرمانشاه به دکتر سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درخواست ثبت جهانی شدن تاق‌بستان را از مسئولین کشوری داشته‌باشیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امسال برنامه‌های اصلی و کلیدی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را بر روی ادامه روند ساماندهی تاق‌بستان متمرکز کرده‌ایم.

رشنو تاکید کرد: ساماندهی تاق‌بستان و در ادامه ثبت جهانی شدن آن خواسته مدیریت ارشد استان یعنی استاندار کرمانشاه نیز است.

وی افزود: همچنین امسال با تغییری که در مدیریت پایگاه میراث فرهنگی معبد آناهیتا به وجود آمده، انتظار آماده کردن پرونده آن برای ثبت جهانی شدن را نیز داریم.

این مقام مسئول در استان کرمانشاه تاکید کرد: استان کرمانشاه آنقدر جاذبه تاریخی فرهنگی دارد که انتظار داشتن چندین اثر ثبت شده در یونسکو چندان انتظار دور از تصوری نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار