مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: از ۴۰ هزار و ۱۴۵ شغل ایجاد شده در این استان تاکنون ۸۰ درصد در سامانه رصد ثبت شده است.
کد خبر: ۲۰۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 08 April 2016
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: از ۴۰ هزار و ۱۴۵ شغل ایجاد شده در این استان تاکنون ۸۰ درصد در سامانه رصد ثبت شده است.

داود یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره سامانه رصد برای ثبت مشخصات افرادی که توسط دستگاههای مختلف مشغول فعالیت شده‌اند، اظهار داشت: این سامانه آماری از افراد مذکور و اشتغال ایجاد شده هر دستگاه را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته تعهد ایجاد شغل توسط دستگاههای استان 33 هزار و 412 نفر بوده است، عنوان کرد: در این مدت 40 هزار و 145 شغل ایجاد شده که 80 درصد این رقم در سامانه رصد ثبت شده است.

یاوری نرخ بیکاری استان را بالا دانست و بیان کرد: برای رونق و کاهش بیکاری استان کرمانشاه نباید به ساعت اداری بسنده کرد بلکه فعالیت شبانه‌روزی و واقعی مسئولان مربوطه برای موضوع مذکور بسیار تأثیرگذار است.

وی بیشترین اشتغال ایجاد شده استان کرمانشاه در سال گذشته را مربوط به سازمان بهزیستی دانست و افزود: دیگر دستگاهها همچون کمیته امداد اما خمینی (ره)، تعاون روستایی و منابع طبیعی نیز نسبت به دیگر دستگاهها شغل بیشتری ایجاد کرده‌اند.

یاوری با اشاره به تعهد و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه در سال 94  گفت: در مرحله نخست با سرمایه‌گذاری 77500 میلیارد ریال برای ایجاد 16 هزار و 635 شغل، در مرحله دوم با 117 هزار و 350 میلیارد ریال برای ایجاد 25 هزار و 488 شغل و در مرحله سوم با 153 هزار و 580 میلیارد ریال برای ایجاد 33 هزار و 412 شغل تلاش شده است.

وی تعهد ایجاد شغل در سال 92 و 93 را 16 هزار و 25 هزار شغل بیان و اظهار کرد: در سال گذشته بیش از تعهد 33 هزار نفری، فرصت شغلی ایجاد شده که برای جبران عقب ماندگی از میانگین استاندارد به همت بالا برای تغییر و تحول در وضعیت اشتغال نیاز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان در زمینه کشاورزی و صنایع دستی توانمندیهای خوبی دارد، افزود: این شرایط برای ارائه تولیدات در کنار موقعیت جغرافیایی فرصت مناسبی محسوب می‌شود که باید راه تجارت پرسود را آموخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار