سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از واگذاری برخی بناهای تاریخی در کرمانشاه به بخش خصوصی در راستای احیا و حفظ این بناها خبر داد.
کد خبر: ۲۰۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 09 April 2016
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از واگذاری برخی بناهای تاریخی در کرمانشاه به بخش خصوصی در راستای احیا و حفظ این بناها خبر داد.

اصغر رشنو در گفتگو با خبرنگار مهر از واگذاری برخی بناهای تاریخی در استان کرمانشاه به بخش خصوصی خبر داد و اظهار داشت: با تصمیم و هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و مساعدت صندوق احیای آثار تاریخی و فرهنگی کشور برخی بناهای تاریخی به جهت احیا و حفاظت از آنها به بخش خصوصی سپرده می شود.

وی با اشاره به اینکه خصوصی سازی متعلق به آثار تاریخی نبوده و منظور بناهایی تاریخی است که نیاز به جریان زندگی در آنها وجود دارد، تصریح کرد: این بناها شامل کاروان سرای بیستون، خانه ریسندگی، خانه رنده کش، خانه فیض مهدوی، خانه سوری، کاروان سرای ماهیدشت و برخی بناهای فرسوده و تاریخی است که با واگذاری آنها به بخش خصوصی در راستای احیای آنها تلاش می شود.

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مجموع با تصمیم سازمان میراث فرهنگی حدود ۱۵۰ بنای تاریخی در کل کشور به برای تغییر کاربری مناسب و با نظر به ظرفیت کارایی آنها به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی ابراز داشت: بناها توسط بخش خصوصی مرمت می شوند و زیر نظر صندوق احیا که شاخه ای از سازمان میراث فرهنگی است با توجه به شناسایی کاربری آنها به صورت مزایده و فراخوان به اشتراک گذاشته شده و با درنظر گرفتن بالاترین قیمت واگذار می شوند تا به شکل مناسب تری حفظ و احیا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار