همکاری در زمینه تولید فولاد، ماشین‌آلات کشاورزی و کاشی و سرامیک با ایتالیا جدی شده اما اولویت در این همکاری مشترک مبنی بر این است که فقط خریدار کالاها و تولیدات آنها نباشیم و در پروژه‌ها سرمایه جذب کنیم.
کد خبر: ۲۰۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸ 10 April 2016
 رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا با تشریح زمینه‌های همکاری جدید ایران و ایتالیا از سفر نخست‌وزیر این کشور به همراه هیاتی 120 نفره به ایران در سه‌شنبه هفته جاری خبر داد.

احمد پورفلاح درباره سفر هیات ایتالیایی به تهران عنوان کرد: هیات ایتالیایی از دو روز گذشته در ایران هستند و سفری به تبریز داشتند تا زمینه‌های همکاری جدید بین دو کشور تعریف شود. نتیجه مذاکره‌ها نشان داد قرار است بیشترین همکاری ایران و ایتالیا در تبریز در زمینه صنعت و کشاورزی باشد.

او افزود: همکاری در زمینه تولید فولاد، ماشین‌آلات کشاورزی و کاشی و سرامیک با ایتالیا جدی شده اما اولویت در این همکاری مشترک مبنی بر این است که فقط خریدار کالاها و تولیدات آنها نباشیم و در پروژه‌ها سرمایه جذب کنیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت: قرار شده روز سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا به همراه هیاتی 120 نفره از تجار و نمایندگان شرکت‌های این کشور به ایران بیایند و تمام فرصت‌ها و زیرساخت‌های موجود را مورد بررسی قرار بدهند. ضمن اینکه هیات ایتالیایی که الان مستقر است فردا سفری به قزوین خواهند داشت و پس از آن به کشورشان برمی‌گردند.

پورفلاح به حمایت پنج میلیارد یورویی بیمه ساچه ایتالیا از طرح های ایران اشاره کرد و گفت: قرار است با این پوشش بیمه‌ای در تمامی زمینه‌ها همکاری مشترک تعریف شود و این پوشش بیمه‌ای به همکاری خاصی محدود نمی‌شود.

او در پایان گفت: در سفر اخیر وزیر انرژی هند به ایران نیز امکان دارد که غیر از همکاری در زمینه انرژی نیز در خواست همکاری برای صنعت فولاد یا صنایع دیگر مطرح شود. چرا که این همکاری‌ها برای تقویت زیرساخت پروژه‌‌هایمان لازم است اما ایتالیا در صنعت فولاد ایران قدمت بیشتری دارد، زیرا ردپای صنعت این کشور در ساخت فولادمبارکه بزرگترین تولیدکننده ورق خاورمیانه به چشم می‌خورد و همین سابقه باعث می‌شود باز هم زمینه‌های همکاری جدیدی تعریف شود.
برچسب ها: ایتالیایی ، تهران ، هیات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار