مدیر اداره فرش سازمان صنعت و تجارت استان زنجان از صادرات ۱۰ میلیون و ۸۳۸ هزار دلاری فرش از گمرک در سال ۹۴ خبر داد و گفت: میزان صادرات فرش در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۲۱۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 13 April 2016
سیدمحسن جعفری در گفت‌وگو با تسنیم در زنجان ضمن تاکید بر لزوم حمایت از فعالان حوزه فرش در استان اظهار داشت: فعالان این حوزه می‌توانند در بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستبافت ایران که شهریورماه امسال در تهران برگزار می‌شود، حضور یابند.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی مرکز ملی فرش ایران به فعالان حوزه فرش تصریح کرد: مرکز ملی فرش هزینه غرفه‌های نمایشگاه‌های خارج از کشور از 40 تا 70 درصد را تامین می‌کند در نتیجه از تجار فرش و دست‌اندرکاران این حوزه انتظار می‌رود در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور یافته و زمینه‌های لازم برای به فروش رفتن فرش استان زنجان را در بازارهای خارجی فراهم کنند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان وضعیت صادرات فرش از مبدا تولید زنجان را قابل قبول ندانست و گفت: با توجه به قدمت بافت فرش در مناطق شهری و روستایی استان زنجان و کیفیت بافت آن ضروری است تا نسبت به حمایت از برند بومی فرش خود در بازارهای داخلی و خارجی اقدامات عملی انجام دهیم.

وی در مورد صادرات فرش استان زنجان در سال 94 افزود: سال قبل کالای فرش به ارزش 10 میلیون و 838 هزار دلار از گمرک استان زنجان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 7 درصد کاهش داشته است.

جعفری با بیان اینکه عمده کشورهای هدف صادراتی فرش از استان زنجان مربوط به کشورهای حوزه خلیج فارس، آلمان، چین، روسیه و ژاپن بوده است، بیان کرد: چین، ژاپن و روسیه از جمله کشورهایی هستند که مشتری اصلی فرش دستبافت و عمدتا ابریشم استان زنجان به شمار می‌روند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان کشورهای حاشیه خلیج فارس، آلمان، ایتالیا و لبنان را از دیگر کشورهای مشتری فرش پشمی استان زنجان دانست و گفت: امیدواریم در دوران پساتحریم بتوانیم مشتریان خود در کشورهای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را به دست آوریم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار