مدیرکل بهزیستی اصفهان:
تابناک: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: نرم‌افزار "آموزش‌های پیش از ازدواج" از سوی اداره‌کل بهزیستی اصفهان در استان طراحی و آماده‌سازی شد.
کد خبر: ۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴ 01 February 2015

سعید صادقی در گفت‌وگو با تابناک در اصفهان با تاکید بر اهمیت آموزش‌های پیش از ازدواج اظهار داشت: اعتقاد بر این است که خانواده‌ها باید این آموزش‌ها را در دوران نوجوانی و جوانی به طور مقطعی به فرزندان خود بدهند و آنها را آماده همسرپذیری و تشکیل خانواده کنند.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که به جوان و خانواده به عنوان یک همیار تخصصی کمک کنیم تا آگاهی‌های لازم را در حوزه خودشناسی، انتخاب همسر مناسب و آموزش‌های پیش از ازدواج مناسب فرا بگیرند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: آموزش‌های پیش از ازدواج از سوی بهزیستی در قالب تدوین محتوا، آموزش مربیان حاضر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، آموزشهای گروهی و یا آموزش‌های رایگان عمومی و حتی استفاده از گروه‌های همیار در محلات برای ترویج آموزش‌های پیش از ازدواج انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اخیرا به دلیل نیاز داشتن به رسانه‌ها به عنوان یک ابزار قدرتمند به لحاظ ترویج مهارت‌های آمادگی برای ازدواج موفق، طراحی نرم‌افزار مولتی مدیا در دستور کار معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان قرار گرفته است.

صادقی خاطرنشان کرد: در بهزیستی تلاش داریم تا از همه ابزارها در راستای ترویج فرهنگ ازدواج، مهارت‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های یک زندگی خوب و رضایت‌مندانه، استفاده کنیم و برای همین امر یک نرم‌افزار مولتی مدیا تحت عنوان "آموزش‌های پیش از ازدواج" را آماده کرده‌ایم.

وی گفت: در این نرم‌افزار مولتی مدیا، از انیمیشن، طنز و متون‌های تخصصی جذاب در ارتباط با ازدواج استفاده شده تا بتوانیم مخاطبان خود که اکثرا جوانان هستند را به خوبی جذب کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان علت دیگر تولید این نرم افزار را افزایش سطح نفوذ و ارائه خدمات بهزیستی در امر ازدواج دانست و افزود: در جلسات آموزشی پیش از ازدواج، جمعیت محدودی را می توانیم آموزش دهیم اما با یک نرم افزار مولتی میدیا می‌توانیم این آموزش‌ها را در خانواده‌ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این مجموعه آموزشی شامل 20 ساعت فیلم آموزشی شامل ارائه مطالب آموزشی با روش های متنوع اعم از سخنرانی مدرس، پرسش و پاسخ، ایفای نقش، کار گروهی و تهیه پوستر، تمرین‌ها و بازی‌های آموزشی و تحلیل آن‌ها، پویا نمایی‌هایی مرتبط با مباحث بسته آموزشی با عنوان به روایت مجنون (در 10 موضوع)، 5 ساعت فیلم ضبط شده از گفت‌وگوهای حاشیه کارگاه است.

صادقی خاطرنشان کرد: همچنین بازخوردهای نهایی شرکت کنندگان، کتاب‌های منتشر شده توسط سازمان بهزیستی در حوزه ازدواج و خانواده، فایل PDF کتاب آموزش پیش از ازدواج با امکان پرینت و خلاصه‌های کلیدی مباحث بیان شده در کارگاه از دیگر جزئیات این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار