مدیرکل تامین اجتماعی استان یزدگفت : ۸۳۶ هزار و ۴۶۲ نفر معادل ۸۷ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند جايگاه استان به لحاظ جمعيت تحت پوشش تامين اجتماعي در کشور رده نخست می باشد.
کد خبر: ۲۱۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 22 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»، محمد صابری در نشستی خبری با اشاره به اینکه جمع بیمه شدگان اصلی در استان یزد ۲۷۴ هزار و ۸۵۷ نفر هستند، اظهار داشت: مطالبات تامين اجتماعي استان از كارگاه‌ها و كارفرمايان استان 160 ميليارد تومان می باشد

وی افزود :  مجموع بیمه شدگان اصلی و تبعی به ۷۲۰ هزار و ۱۴۴ نفر می رسد که با احتساب مقرری بگیران، ‌ از کار افتادگان، بیمه مشاغل خاص و ... مجموع بیمه شدگان استان یزد به ۸۳۹ هزار و ۴۶۲ نفر می‌رسد

صابری با بیان اینکه در حال حاضر در استان یزد دو هزار و ۸۹۱ نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند، تصریح کرد: تامین اجتماعی استان یزد سال گذشته بالغ بر ۲۵۵ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری پرداخت کرده است.

صابری خاطرنشان ساخت : در مجموع در استان یزد ۱۱۹ هزار و ۳۱۸ نفر نیز مقرری بگیر بیمه تامین اجتماعی هستند که ۵۰ هزار و ۷۶۳ نفر مستمری بگیر اصلی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت : در استان یزد سه هزار و چهار نفر از کار افتاده هستند، ۳۵ هزار و ۹۰۰ نفر بازنشسته هستند و ۱۱ هزار و ۸۵۹ نفر نیز فوت شده هستند که مستمری آنها به خانواده هایشان تعلق می گیرد.

وی تعداد کارگاه‌های زیر پوشش استان یزد را نیز ۴۳ هزار کارگاه اعلام کرد و افزود: ۲۳ هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال، دو هزار و ۳۰۰ کارگاه نیمه فعال و ۱۷ هزار و ۲۰۰ کارگاه نیز راکد هستند و بیشترین بیمه شدگان استان یزد نیز مربوط به کارگاه‌های تولید کاشی و سرامیک، نساجی و فولاد است.

وي مجموع هزينه‌هاي تامين اجتماعي استان در سال گذشته را 746 ميليارد و 246 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: هزينه كوتاه مدت تامين اجتماعي استان 28 ميليارد و 450 ميليون تومان، هزينه‌هاي بلندمدت 692 ميليارد و 210 ميليون تومان و هزينه‌ مقرري بيمه بيكاري استان كه در پايان سال گذشته دو هزار و 801 نفر بوده‌اند، معادل 25 ميليارد و 586 ميليون تومان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار