سفير ايران در دوحه قطر در سالروز شكست حمله نظامي آمريكا در صحراي طبس (پنجم ارديبهشت) گفت: محمد منتظر قائم آخرين نماز خود پيش از شهادت در اين واقعه را طولاني اقامه كرد و از اينكه براي دفاع از ميهن به جنگ با آمريكا مي رفت بسيار خوشحال بود.
کد خبر: ۲۱۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 24 April 2016

به گزارش تابناک یزد،هواپيماهاي متجاوز آمريكايي در سال 1359 با هدف آزادكردن گروگانهاي لانه جاسوسي به خاك ايران اسلامي تجاوز كردند كه با امدادهاي غيبي خداوند در صحراي طبس سرنگون شدند كه در اين حادثه محمد منتظرقائم نخستين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يزد به فيض عظيم شهادت نائل آمد.

سفير ايران در دوحه قطر كه همزمان با شكست مفتحضانه آمريكا در صحراي طبس در واحد خبر صدا و سيما در تهران مشغول بكار بود گفت: پس از اعلام جيمي كارتر رئيس جمهوري وقت آمريكا مبني بر شكست آمريكا در عمليات طبس، بلافاصله با محمدمنتظر قائم فرمانده وقت سپاه يزد تماس گرفتم تا جوياي اوضاع شوم.
محمدجواد آسايش افزود: در اين بين سه بار تماس تلفني با يزد برقرار كردم كه هر دفعه همكاران منتظرقائم گفتند كه در حياط سپاه يزد در حال اقامه نماز است تا سرانجام در تماس چهارم موفق به صحبت با منتظرقائم شدم و به او گفتم كه مگر نماز جعفر طيار مي خواندي؟
وي ادامه داد: منتظر قائم در اين تماس تلفني در حالي كه بسيار خوشحال بود گفت كه آخرين نمازش را اقامه كرده و به جنگ با آمريكا مي رود؛ 'او اين جمله را سه بار تكرار كرد.'
آسايش با بيان اينكه پيش از انقلاب با شهيد منتظرقائم در مبارزات رژيم ستم شاهي و نشست انجمن هاي ضدبهائيت دوست بوده و با او و برادرش حسن كه در دبيرستان رسوليان يزد همكلاس بوده، رفت و آمد خانوادگي داشته است، گفت: با توجه به اينكه آمريكايي ها اعلام كرده بودند در بالگردها اسنادي موجود است نيروي هوايي به دستور بني صدر خائن منطقه را بمباران كرد و در اين بين منتظرقائم به شهادت رسيد.
وي تصريح كرد: تنها اسنادي كه از عمليات طبس باقي مانده مداركي است كه شهيد منتظرقائم از بالگردهاي آمريكاييها خارج كرده و ديگر اسناد در بمباران نابود شده است.
سفير ايران در قطر با اشاره به شخصيت انقلابي و نمونه شهيد منتظرقائم گفت: در سال 1353 به همراه حدود 30 نفر از دانش آموزان يزدي براي شركت در كلاس هاي كنكور در ساختمان حاضري مقابل دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران ساكن شديم و شهيدمنتظر قائم كه در آن زمان در وزارت نيرو فعاليت مي كرد براي خدمت رساني به ما يك ماه مرخصي گرفت.
آسايش افزود: حدود ساعت 2 بامداد يكي از شبها براي كمك به منتظرقائم از خواب بيدار شدم اما او باناراحتي از شست و شوي ظرفها ممانعت به عمل آورد و خود مشغول به شستن آنها شد.
وي ادامه داد: شهيد منتظر قائم همواره در امور مختلف از جمله احداث كتابخانه ولي عصر (عج) زارچ نيز همكاري داشت و خدمات زيادي به استان يزد و كشور ارائه كرد.
استان يزد با يك ميليون و 70 هزار نفر جمعيت سه هزار و 850 شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار