ماشين حفاري (TBM) در پروژه خط شش مترو تهران در مسير حفاري خود امروز (سه شنبه) به ايستگاه مترو اميركبير رسيد.
کد خبر: ۲۱۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 26 April 2016
معاون عمراني شركت مترو تهران و حومه روز سه شنبه در حاشيه رسيدن ماشين حفار (TBM) به ايستگاه امير كبير افزود: ماشين حفار خط شش مترو تهران كه از محله دولت آباد در منتهي اليه جنوب شرق تهران حركت كرده بعد از حفاري هفت هزار و500 متر تونل، امروز ( سه شنبه) به ايستگاه در حال ساخت مترو اميركبير در تقاطع خيابان هفده شهريور، خيابان اميركبير رسيد.

سيد مهدي پورهاشمي گفت: در خط شش مترو رسيدن ماشين حفار به ايستگاه در دست ساخت، گذر از ايستگاه و ادامه حفاري در طول مسير يك اتفاقي بي نظير محسوب مي شود و يك دستاورد مهندسي كم نظير در كشور بشمار مي رود.

وي خاطرنشان كرد: ماموريت غول آهني500 تني تا دوماه آينده در ميدان سپاه به اتمام خواهد رسيد و مابقي اين خط 31 كيلومتري به روش NATM تا سولقان، كن در شمال غرب پايتخت در دست حفاري و احداث است.

** احداث پروژه خط شش به دو روش مكانيزه و سنتي

معاون فني شركت راه آهن شهري تهران و حومه ادامه داد: پروژه خط شش متروي تهران به طول 31 هزار و 200 متر به دو روش مكانيزه و سنتي در حال احداث است.

وي خاطرنشان كرد: بخش ابتدايي اين مسير به طول 10 هزار و 771 متر از ايستگاه دولت آباد تا ايستگاه شهيد صياد شيرازي توسط دستگاه حفار تونل تمام مقطع (TBM) حفاري مي شود و در ادامه مسير تا ايستگاه سولقان به روش سنتي اين خط احداث مي شود.

پورهاشمي تاكيد كرد: در پروژه خط شش متروي تهران، فضاهاي باز در دو ايستگاه امير كبير و شهدا براي ورود ماشين حفار در نظر گرفته شده تا پس از ورود دستگاه حفار اشكالات فني محتمل دستگاه بطور كامل برطرف شود.

وي خاطرنشان كرد: ماشين حفار خط شش پس از ورود به فضاي باز ايستگاه امير كبير تا دو ماه آينده وارد ايستگاه شهدا مي شود و در ادامه به ايستگاههاي ميدان امام حسين(ع) و شهيد صياد شيرازي مي رسد.

پورهاشمي با اشاره به اينكه خط شش مترو جنوب شرقي پايتخت را به شمال غربي آن متصل مي كند گفت: اين خط از نقاط پرتردد شهر همچون كريمخان، اشرفي اصفهاني، شهر زيبا، شهران و كاشاني عبور مي كند.

وي تاكيد كرد: اين خط مترو تهران روزانه ظرفيت جابه جايي يك ميليون مسافر را دارد كه از جنوب شرق تهران در دولت آباد آغاز و تا سولقان در شمال غرب امتداد يافته و در طول مسير، مناطق و محدوده هاي جمعيتي مهم شهر مانند خيابان 17 شهريور، ميادين خراسان، شهدا، امام حسين (ع)، سپاه، هفتم تير، وليعصر(عج) را پوشش مي دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار