رئيس كل دادگستري استان فارس بيان داشت : در طرح پيشگيري از آسيب اجتماعي طلاق 21 دستگاه و نهاد با 92 وظيفه سازماني مشاركت داشتند كه در پايان سال گذشته شاهد كاهش 11 درصدي آمار طلاق در استان بوديم.
کد خبر: ۲۲۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 28 April 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومي دادگستري فارس : علي القاصي مهر در نشست شوراي پيشگيري از وقوع جرم افزود: هدف اصلي شوراي پيشگيري از وقوع جرم بسترسازي امنيت عمومي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و آماده سازي زمينه لازم در راستاي توسعه همه جانبه استان است .
وي در اولين نشست شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان كه با حضور استاندار فارس برگزار شد ضمن تقدير از عملكرد و مشاركت فعال دستگاه هاي عضو شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان، فعاليت هاي انجام شده در سال گذشته را مؤثر در كاهش جرائم و آسيب هاي اجتماعي ارزيابي كرد.
القاصي با بيان اين كه نقش و مسئوليت ما در قالب اين شورا در تحقق اهداف 'سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل' و تأكيدات مقام معظم رهبري ( مد ظله العالي) در راستاي حمايت از سرمايه گذاري هاي مشروع و فعال سازي بخش هاي توليدي، كارآفريني و رونق اقتصادي، سازنده و كليدي است؛ افزود: هدف اساسي شوراي پيشگيري از وقوع جرم و آسيب هاي اجتماعي بستر سازي امنيت عمومي و آماده سازي زمينه لازم در جهت توسعه همه جانبه و رونق اقتصادي استان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي است.
وي با تأكيد بر اين كه مساله پيشگيري از وقوع جرم يك امر فرا قوه اي و حوزه اي به گستردگي همه دستگاه هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي ،آموزشي و همه آحاد جامعه را در بر مي گيرد افزود: آن چه در سال گذشته در عمل اجرا گرديد؛ تدوين طرح هاي جامع و اهتمام همه دستگاه هاي دست اندركار در راستاي اجراي مناسب سياست هاي ترسيم شده بود.
نماينده عالي قوه قضائيه در استان فارس همچنين از استفاده مناسب از ظرفيت هاي مردمي، مراكز علمي، تحقيقاتي و دانشگاهي و دستگاه هاي متولي در راستاي آسيب شناسي طرح هاي پيشگيري از وقوع جرم در سال كذشته و تدوين برنامه هاي جديد در سال جاري خبر داد.
وي همچنين از طرح هاي تدوين آئين نامه مراقبت هي پس از خروج معتادان با مشاركت 18 دستگاه دولتي و غير دولتي ، پيشگيري از تخريب و تصرف اراضي با مشاركت 15 دستگاه و همچنين طرح پيشگيري از سرقت و طرد اتباع بيگانه خبر داد و خاطر نشان كرد: در نتيجه اين اقدامات در سال گذشته در مجموع 18 درصد كاهش جرم سرقت در استان را شاهد بوده ايم كه اين امر نشانگر اجراي دقيق برنامه ها و تأثير اقدامات اين شورا مي باشد.
رئيس شوراي قضايي استان در ادامه با بيان اين مطلب كه كاهش جرائم و آسيب هاي اجتماعي تنها با اراده همگاني و مشاركت همه دستگاه ها و آحاد مردم انجام خواهد شد تأكيد كرد: هدف مجموعه قضايي استان ايجاد اين انسجام ، هماهنگي و تقويت ارتباط بين بخشي و مديريت طرح هاي پيشگيرانه است.
در اين نشست اعضاي شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان فارس ضمن تبيين اهداف به بررسي اولويت هاي اين شورا در سال پيش رو پرداختند.
گفتني است در اين نشست از مديران اداره كل زندان هاي فارس، اداره كل پزشكي قانوني، فرمانده انتظامي استان و شهرداري به لحاظ اهتمام در پيشبرد اهداف پيشگيري از وقوع جرم در سال گذشته تجليل گرديد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار