امام جمعه خرم آباددر خطبه های این هفته نماز جمعه :
خطیب نمازجمعه خرم آباد درجمع نمازگزاران اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات اهمیت بسیار بالایی دارد، چراکه مجلس محل تصمیم‌گیری برای جامعه است، از این رو شایسته است مردم مناطقی که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است حتماً رأی بدهند چراکه حتی یک رأی هم در این مرحله سرنوشت‌ساز است
کد خبر: ۲۲۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 29 April 2016



به گزارش تابناک لرستان ، آیت الله سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه خرم آباد با تبریک به مناسبت فرارسیدن 11 اردیبهشت وروزجهانی کارگر گفت: در نظام اسلامی تلاشی که کارگران انجام می‌دهند جهاد اقتصادی است و جهادگر اقتصادی به منزله شهید است، به همین دلیل خدای متعال در قرآن می‌فرماید که نماز جمعه که تمام شد به دنبال کسب و کار بروید.

آیت الله میر عمادی با اشاره به دو رکن مهم در فرهنگ اسلام بیان کرد: اولین نکته که باید به آن توجه کرد فرهنگ کار است؛ چنانچه شالوده اقتصاد مقاومتی مسئله کار است، چراکه کم‌کاری چرخ اقتصاد را از حرکت می‌گیرد، لذابرای موفقیت در اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ کار رعایت شود.

وی ادامه داد:‌ نکته دیگر رعایت حقوق کارگران است که باید حقوق آنها زود پرداخت شده و ما نیز بارها گفته‌ایم که حقوق کارگران نباید به تعویق افتاده و پس از ماه‌ها پرداخت شود

خطیب نماز جمعه خرم آبد در ادامه خطبه های خود با اشاره به 12 اردیبهشت روز شهادت شهید مطهری وروز معلم تصریح کرد:‌ درمیان علما، دانشمندان و نویسندگان تنها کسی که امام بزرگوار تمام آثار و کتاب‌هایش را تأیید کرد شهید مطهری است و ما اگر بخواهیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گسترش یابد و در تمام مسائل جامعه ارزش‌ها حفظ شود بهترین کار مطالعه آثار و کتاب‌های شهید مطهری است، به ویژه به نسل جوان توصیه می‌شود که این آثار را مطالعه کنند.

آیت الله میر عمادی یادآور شد: همه ما مدیون معلم هستیم و هرچه داریم از معلمان است و در واقع روز معلم روز سپاس و روز بزرگداشت ایثار، علم و تربیت توسط معلمان است و جا دارد از همه معلمان عزیز تشکر کنیم.

وی افزود: انتظاری که از معلمان می‌رود این است که در کنار تعلیم به تربیت هم توجه کنند، بنابراین جالب است شهید مطهری ویژگی‌های یک معلم موفق را در 4 خصلت ایمان و توکل به خدا،‌ ایجاد انگیزه در میان دانش‌آموزان، استقامت و پشتکار در تعلیم و تربیت و هدایت‌گری و تربیت می‌داند.

امام جمعه خرم آباد در ادامه 25 رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و 27 رجب سالروز بعثت پیامبر اشاره کرد و بیان داشت: بعثت یک مسئله بسیار مهم و مبدأ تحول و فرهنگ‌سازی است و مبدأ معرفی اسلام است و آنچه که امروز امت اسلامی باید دنبال کنند،‌ پیروی از اسلام ناب است که متأسفانه این اسلام امروز محجور واقع شده است.

وی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در سه حوزه استان لرستان عنوان کرد: مرحله اول انتخابات با سلامت، امنیت و با حضور حداکثری مردم شکل گرفت و تکمیل این حماسه به حضور مردم در مرحله دوم بستگی دارد.

خطیب نمازجمعه خرم آباد درجمع نمازگزاران اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات اهمیت بسیار بالایی دارد، چراکه مجلس محل تصمیم‌گیری برای جامعه است، از این رو شایسته است مردم مناطقی که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است حتماً رأی بدهند چراکه حتی یک رأی هم در این مرحله سرنوشت‌ساز است.

آیت الله سید احمد میر عمادی در پایان خطبه های خود تاکید کرد: کسانی که توسط مردم برگزیده و انتخاب می‌شوند باید سنگینی بار مسئولیت مردم را بر دوش خود احساس کنند و به وعده‌های خود عمل کرده و مبادا آنها را فراموش کنند و به ویژه در استان لرستان که نیاز به اشتغال و کارآفرینی و رونق داریم نمایندگان باید تلاش زیادی داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار