گزارش دوم تابناک تبریز از جلسه امروز شورای شهر تبریز
رییس شورا گفت؛باتوجه به نظامند کردن بخشودگی و هبه ها از شهرداری خواهش می کنیم که در مورد جریمه و پروانه های ساختمانی لایحه هبه ی به شورا نیاورند ولی نکته قابل تامل این اظهارات رئیس شورای شهر تبریز این بود که در دستور کار این هفته شورای اسلامی شهر تبریز لایحه ی برای بخشودگی و هبه بیست میلیونی قرارداده بودند.
کد خبر: ۲۲۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 01 May 2016
چهارمین جلسه  شورای اسلامی شهر تبریز در امسال با غیبت سه عضو دستگیر شده و دکترآهوربرگزار شد.

دبیری با تبریک مناسبت های هفته و یاد آوری اهمیت مدیریت واحد شهری گفت:به مناسبت روز شورا در تهران جلسه ی با حضور دکتر روحانی برگزار شد که رییس جمهور محترم قول دادند که لایحه مدیریت واحد شهری و لایحه درآمد پایداری شهری را به مجلس بفرستند و امیدواریم این چنین اقدامات باعث تسریغ حل مشکلات شوراها وشهرداری ها شود..
دبیری روز کارگر را به همه و مخصوصا کارگران مجموعه شهری تبریک گفت و اذان داشت: کارگران در راستای خدمت به شهر از جان خود نیز گذشته اند.امید است بتوانیم از این اقشار حمایت کنیم.و در راستای حمایت از این قشر کارت هدیه ی به مبلغ 150 هزار تومان به کارگران اهدا شده است.
دبیری در قسمت دیگری از سخنان خود گفت:باید شهرداری وابستگی درآمدی به فروش تراکم و پروانه های ساختمانی را کم کند و به درآمدهای پایدار شهری فکر کند.
رییس شورا اذعان داشت؛باتوجه به نظامند کردن بخشودگی و هبه ها از شهرداری خواهش می کنیم که در مورد جریمه و پروانه های ساختمانی لایحه هبه ی به شورا نیاورند ولی نکته قابل تامل این اظهارات رئیس شورای شهر تبریز این بود که در دستور کار این هفته شورای اسلامی شهر تبریز لایحه ی برای بخشودگی و هبه بیست میلیونی قرارداده بودند.
شهردار تبریز با تبریک روز کارگر و معلم از نصب مجسمه کارگری از منطقه هفت که در تصادف در هگام کارجان خود را از دست داد,خبر داد و افزود: اما موضوعی که در این هفته اخیر ما را اذیت کرده که در محله آقاجان قهوه سی از اول فروردین پروژه ای را آغاز کرده ایم که به دردسر افتاده ایم که مردم در اذیت هستند و زمانی زیادی از مدیران شهرداری گرفته است ، پیشنهاد می کنیم که در این گونه مسائل کارشناسی تر تجدید نظر شود و شورای شهر تصمیم بگیرد و تکلیف ما در این پروژه را مشخص کند.
در ادامه جلسه خوشنواز، شهردار منطقه ۱۰ گزارشی از روند تصویب این پروژه و هزینه ۲۵ میلیاردی اجرای آن داد که چمنی نیز در واکنش گفت: این طرح در شورای ترافیک و کارشناسی تصویب شده و اجازه ندهیم برای خود شیرینی مصوبه اجرا نشود، این طرح مصوب شده و بدعت نگذاریم و نمی توان با فشار بیرونی طرح مصوب را اجرا نکنیم. جمعا افراد انگشت شماری از این پروژه متضرر می شود و این کار بدین معنی است که گویی می خواهیم جلوی پیشرفت شهر را بگیریم.
مسئله این پروژه به دلیل خارج از دستور جلسه بودن مورد تصمیم گیری قرار نگرفت و بررسی آن به کمیسیون مربوطه محول شد.

 و درادامه جلسه نطق پیش از دستور این هفته که حاجی پور آن را ایراد کرد که در تابناک تبریز بعنوان خبری مجزا انتشار یافته است.

ریس کمیسیون بودجه گزارشی ازعمکلرد و درآمدهای شهرداری در صحن علنی ارائه داد و افزود:شورا و شهرداری در مباحث مالی و بودجه توانسته بروز عمل کند
باغبان ادامه داد: در ۱۱ ماه سال ۹۴، ۱۸۰۰میلیارد تومان شهرداری درآمد داشته که از این میزان، ۱۳۰۰ میلیارد مختص مناطق و مرکز بوده و  ۴۰۰ میلیارد تومان آن نیز مختص سازمان های شهرداری است.
باغبان تاکید کرد: از ۱۸۰۰ میلیارد تومان، ۶۰۰ میلیارد تومان پروانه ها، تراکم و تفکیک و تغییر کاربری، ۲۲۰ میلیارد ماده ۱۰۰، ۱۵۰ میلیارد فروش املاک سرقفلی، ۱۵۰ میلیارد فروش ارزش افزوده و ۱۵۰ میلیارد وام بوده است

وی در مورد تعداد و مبلغ هبه ها که از مسائل مورد اهمیت رسانه ها گفت وافزود:
 در ۶ماه اخیر، یک میلیارد هبه به اشخاص حقیقی که تعداد این لایحه ها 50 عدد بوده است، بیش از ۳ میلیارد هبه به اشخاص حقوقی که تعداد آنها 15 عدد در شش ماه اخیر بود است و ۵ میلیارد نیز به عوارض ساختمانی انجام شده و در مجموع ۱۰میلیارد تومان هبه انجام شده است.

این عضو شورا در آخر گفت : یکی از کارهای مهم سال پیش,انتخاب حسابرس برای رسیدگی به امور مالی  شهرداری بود.وی تصریح کرد: برای اتمام  خط یک مترو تبریز  بدون حساب کردن واگن به 1300 میلیارد دیگر نیاز داریم.

نجفی در مورد درآمد یکساله شهرداری تبریز اذعان داشت:درآمد یکسال شهرداری تبریز در حدود 1200 میلیارد است که از این مقدار,8500 میلیارد آن بصورت نقدی بر آورد شده است و مابقی آن بصورت غیر نقدی محقق شده است.این در حالی است که  هزینه های جاری بیشتر بیشترین مبلغ هزینه های ما را به خود اختصاص می دهد.  
نجفی افزود:دولت درمورد قطار شهری تبریز از اول شروع پروژه در  حدود 700  میلیارد پرداخت کرده است و در مقابل شهرداری تا سال نود و دو,218 میلیارد پول تزریق کرده بودند. و این در حالی است که در دوسال 93,94 نزدیک به 550میلیارد پول به قطار شهری تزریق کردیم.که از این مبلغی که در دوسال داده ایم,300 میلیارد آن نقدی بوده است
شهردار اظهار داشت:آماری از املاک شهرداری در آینده نچنان دور می دهیم که نشان می دهد .نسبت به سالهای  گذشته,افزایش چشمگیری یافته است وی ادامه داد:باوجود حجم وسیعی از سرمایه گذاری های که در دوسال اخیر انجام گرفته شده است.درچهار و پنج سال آینده,بالای 5000 هزار میلیارسرمایه از محل سرمایه گذاری خواهیم داشت.
نجفی یاد آورشد:در سال 92,در هر ماه 28 میلیارد بابت حقوق کارکنان پرداخت می کردیم که این مبلغ در سال 93,به 34 میلیارد افزایش یافت و در سال پیش نزدیک به 38 میلیارد از درآمدهای شهرداری تبریز را برای پرداخت حقوق کارکنان مصرف شده است.

در ادامه جلسه نیز ادعای نجفی مبنی بر ارسال دفترچه وضعیت مالی شهرداری به اعضای شورا باعث تکذیب واکنش برخی ازاعضای شورا شد.

شیاری نیز در واکنش به اداره جلسه و خروج از دستور جلسه گفت: آنچه خودتان در دستور جلسه نوشتید رعایت کنید یک ساعت از وقت جلسه خارج از این دستور جلسه اداره شده، از نفر بیست و یک نفر عضو شورا می گویند این دفترچه عملکرد بودجه به دست ما نرسیده  و حالا شما می گوید که ما همه دروغ می گویم !
وی افزود:  حرف پیمانکاران در این پروژه های عمرانی این است که پروژه های ۱۰ میلیاردی به بیش از ۱۷ میلیارد تمام شده است.

مدبر نیز در واکنش به سخنان شهردار درباره تمام شدن پروژه ها گفت: غیرممکن است پروژه ۸ میلیاردی ۱۲ میلیارد تمام شود، در دستگیری های اخیر پای چندتن از پیمانکاران نیز در میان بود، این مسئله دستگیری ها آبروی مارا برد، فردا درباره ما قضاوت می کنند باید  شهرداری این تشکیلات را بردارد
نجفی نیز در پاسخ به این سوالات گفت: پروژه ها را شما با لحاظ متمم تصویب کرده اید و برآورد مالی پروژه ها پس از مراحل کارشناسی توسط افراد متعدد انجام می شود و جای اشکال ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار