فرماندار ایلام:
فرماندار ایلام گفت: در مواقع بحران و بروز آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی، تمامی دستگاه های اجرایی موظف به همكاری با دستگاه های خدماتی همچون آتش نشانی، هلال احمر و مدیریت بحران برای اطفای حریق هستند.
کد خبر: ۲۲۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 04 May 2016

فرماندار ایلام گفت: در مواقع بحران و بروز آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی، تمامی دستگاه های اجرایی موظف به همكاری با دستگاه های خدماتی همچون آتش نشانی، هلال احمر و مدیریت بحران برای اطفای حریق هستند.


به گزارش تابناک ایلام؛ناصر خوشخبر روز چهارشنبه در نشست ستاد بحران این شهرستان اظهار كرد: با توجه به بارش های خوب سال زراعی جاری و تراكم پوشش گیاهی در عرصه های طبیعی، احتمال حریق در جنگل های استان وجود دارد.
وی یادآور شد: به منظور پیشگیری و مقابله با هر گونه آتش سوزی احتمالی در مراتع، جنگل ها و مزارع كشاورزی باید تمهیدات لازم اندیشیده شود بنابراین همه دستگاه ها موظف هستند نسبت به آموزش اطفای حریق به نیروهای خود اقدام كنند تا آمادگی برای حضور در مواقع بحران و آتش سوزی را داشته باشند.
خوشخبر تاكید كرد: لازم است در این زمینه جلسات مدیریت بحران شهرستان هر 20 روز یك بار تشكیل شود و بخشداران نیز نشست هایی با اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران با موضوع چگونگی مقابله با حریق و پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی برگزار كنند.
فرماندار ایلام گفت: از مدیران انتظار می رود به خواسته ها و مطالبه های به حق مردم در چهارچوب قانون و مقررات جواب دهند و متناسب با شرح وظایف دستگاه ها و توانایی های شان برای حل مشكلات آنها اقدام كنند.
خوشخبر اضافه كرد: حساس بودن و دقیق و سریع عمل كردن یكی از شرایط مدیریتی است و انتظار می رود مدیران به آن موضوع مهم جامه عمل بپوشانند.
وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تاكید كرد: مدیران باید برای تحقق شعار مورد نظر مقام معظم رهبری برنامه جامع تدوین كنند و تقسیم كار را در راس برنامه های خود قرار دهند.
فرماندار ایلام افزود: مردم حق دارند از خدمات و اقدامات انجام شده توسط دستگاه ها اطلاع داشته باشند و این وظیفه دستگاه هاست كه بخش اطلاع رسانی خود را كارآمد كنند تا بتوانند با كمترین امكانات بیشترین خدمت را به مردم عرضه كنند.
سال گذشته جنگل ها و مراتع این استان با آتش سوزی های متعدد و كم سابقه ای مواجه شد كه در اثر این آتش سوزی خسارت های زیادی به منابع طبیعی و عرصه های جنگلی استان ایلام وارد شد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار