پس از گذشت سه ماه
تابناک: سرانجام پس از گذشت سه ماه امام جمعه جدید شهر دامنه معرفی شد.
کد خبر: ۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴ 02 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سرانجام پس از گذشت سه ماه امام جمعه جدید شهر دامنه معرفی شد.

طی حکمی از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، حجت‌الاسلام محمدحسین ایرانی به مدت سه سال به عنوان امام جمعه این شهر معرفی شد.

در این مراسم امام جمعه داران با بیان اینکه در منطقه بهترین امکانات و نعمت‌های خدادای وجود دارد، اظهار کرد: ظرفیت‌های گوناگون در شهرستان دامنه بهترین بستر برای توسعه است.

حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی با شرح وظایف امام جمعه، افزود: امام جمعه باید با کمک مردم به سمت جلو حرکت کند و مشاوری خوب، امین و مقتدر برای مسئولین شهرستان باشد تا نگرش مسئولین استانی را عوض نموده و اعتبارات به صورت عادلانه تقسیم شود.

وی با تأکید بر اینکه امام جمعه باید فرهنگ کار و تلاش را زنده کند و فرهنگ بیکاری را از بین ببرد، متذکر شد: این مقام باید فرهنگ اسراف و تبذیر را از بین برده و فرهنگ تعاونی مشارکت، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از نعمت‌های خداوندی را فراهم کند.

درادامه نماینده مردم فریدن در مجلس با بیان اینکه این عالم ارزشمند وظایف سنگینی را متقبل می‌شود، عنوان کرد: امامت جمعه و محوریت نماز جمعه در مسائل جامعه امروزی هر چه بپردازیم کم است، در دوره امروزه کار فرهنگی کردن از اوجب واجبات است.

محمدعلی اسفنانی با اشاره به وجود دو هزار و 400 مؤسسه ایران‌شناسی در جهان، اضافه کرد: این مؤسسات تأسیس شدند تا جای جای زندگی مردم ایران را رصد کرده و نقاط قوت و ضعف را پیدا و به آن‌ها آسیب وارد کنند.

وی با بیان اینکه دشمن در بحث حجاب اسلامی کارهایی انجام داده که حقیقتاً نگران کننده است، خاطر ‌نشان کرد: امام جمعه باید با تمام وجود بر مسائل احاطه پیدا کرده و بر ضد برنامه‌های دشمن برنامه بسازد که اثرات منفی و جذاب آن‌ها را خنثی کند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی به حضور 7 میلیون نفر ایرانی به صورت واحد در فضای مجازی، مطرح کرد: ممکن است در این فضا اطلاعات آنان جابجا شود، فضای مجازی مملو از خطراتی است که بازگو کردن آن‌ها بسیار سخت است.

اسفنانی در پایان با ابراز تأسف از وضعیت نامطلوب محصول چغندرقند در منطقه گفت: متأسفانه به علت عدم پرداخت وجه چغندر قند، 7 میلیارد تومان بدهی در این زمینه وجود دارد که با نامه به وزیر جهاد کشاورزی پیگیری‌هایی صورت گرفته و به دنبال رفع این مشکل هستیم.

همچنین فرماندار این شهرستان با بیان اینکه در مدیریت معنوی در موقعیت شاخصی قرار داریم، تصریح کرد: جایگاه نهاد امامت جمعه از حیث اعتقادی و مذهبی و مدیریت اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است.

اسفندیار تاجمیری افزود: علاوه بر پرداختن و توانمندسازی مسائل مختلف باید در کاهش آسیب‌های فرهنگی و مسائل منفی که در حوزه اجتماعی وجود دارد، سهیم باشیم.

وی اظهار کرد: تمامی مسئولین مکلف به انسجام و وحدت برای خدمت‌گزاری این جایگاه ارزشمند و مذهبی دارند.

تاجمیری در پایان گفت: انتظاری داریم امام جمعه نقش پدرانه و مردمی خود در تقویت اعتقاد و انسجام و وحدت ‌‌‌‌‌‌را حفظ کند و شرایط و ظرفیت منطقه را در نظر بگیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار