یادداشت/سیاوش عینالو
بالاخره پس از برگزاری دو مرحله انتخابات در کمال سلامت و دقت و با حضور و مشارکت حداکثری مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی،ترکیب مجلس دوره دهم مشخص گردید.
کد خبر: ۲۲۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 11 May 2016

مجلسی که یکی از ارکان حساس و تاثیرگذار کشور بوده و طی 9 دوره گذشته توانسته در رفع برخی مسائل و مشکلات کشور  با وضع قانون های مفید نقش آفرینی کند.
هر چند در برخی دوره ها بعلت سیاسی کاری و وارد شدن برخی نمایندگان در بازی های سیاسی و جناحی آن طور که باید نتوانسته نقش ملی و مردمی در رفع مشکلات و توسعه کشور داشته باشد.
به هر حال ملت ایران حماسه خرداد 92 را در هفتم اسفند 94 هم تکرار کرد و چهره های معتدل و اهل کار و زار را به مجلس فرستاد و نه بزرگی به دلواپسان گفت ولی اینک نوبت منتخبان ملت است تا به حضور گسترده مردم در پای صندوقهای رای و دقت آنها در انتخاب اهمیت داده و دین خود را نسبت به ولی نعمتان خود تکمیل نمایند.
در این بین اشتغال زایی جوانان اکثراً تحصیلکرده اولین حرف و مشکل و معضل کشور به شمار رفته و متاسفانه در هر خانواده که سر بزنی حداقل چند جوان بیکار ایام عمر خود را در کنج خانه ها و یا قهوه خانه ها سپری می کنند.
البته شرط اصلی جهت رفع معضل بیکاری در کشور نیز عدم اتلاف وقت نمایندگان در مسائل بیهوده سیاسی و گروهی و جناحی و همچنین حمایت قاطع مجلس دهم از دولت تدبیر و امید جهت بکار افتادن دوباره موتور کارخانجات و صنایع می باشد که متاسفانه بعلل تحریم های ظالمانه و بی مهری مسئولین دولتی در گذشته بسیاری از کارخانجات در حال حاضر یا تعطیل شده اند و یا نیمه فعال!
توجه به اقتصاد مقاومتی و عدم اتکا به بودجه نفتی و صرفه جویی در دستگاههای دولتی از دیگر مواردی است که باید مد نظر دولتی ها و مجلسی ها قرار گرفته و بعنوان یک اصل و وظیفه برای همگان و بخصوص دولتی ها پذیرفته شود.
حفظ دولت و انسجام بین قوا و دستگاههای دولتی و مردم حول محور ولایت فقیه نیز از دیگر ضروریات کشور است که بمنظور دفع توطئه های دشمنان و با توجه به شرایط حساس منطقه باید مد نظر مسئولین و بخصوص منتخبان ملت قرار گیرد و خدای ناکرده نباید بازیهای بیهوده سیاسی و جناحی باعث خدشه در اتحاد و وحدت موجود در کشور شود.
انجام تغییر و تحولات در مدیریت ها و شایسته سالاری نیز نیاز امروز جامعه است و باید افرادی در پست های سازمانی بکار گمارده شوند که اولا ولی نعمت بودن مردم را باور داشته باشند و خود را خدمتگزار عملی مردم بدانند و در ثانی مرد عمل و کار در فضای اقتصاد مقاومتی باشند و شبانه روز وقت خود را صرف خدمت به کشور و ملت کنند.
کاهش و یا حداقل کنترل تورم و گرانی از دیگر خواسته های مردم از منتخبان دوره دهم مجلس شورای اسلامی می باشد چرا که قدرت خرید مردم با توجه به فاصله موجود بین درآمد و خرید کاهش یافته و قشر کم درآمد و حقوق بگیر دیگر توان تهیه همه مایحتاج ضروری زندگی خود را ندارند!
نویسنده: سیاوش عینالو – روزنامه نگار و کارمند دانشگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار