دادخواه:
تابناک: مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: با وجودی که حرفه خبرنگاری در زمره مشاغل سخت و زیان آور به تصویب رسیده است اما هنور ابلاغی برای بیمه خبرنگاران از کشور به اصفهان انجام نگرفته است.
کد خبر: ۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹ 02 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی اصغر دادخواه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال در راستای دولت الکترونیک، خدمات بیمه ای را به سمت خدمات نوین و الکترونیکی بردیم و تعریف کردیم.

وی بیان داشت: در همین راستا و با الکترونیکی کردن خدمات بیمه‌ای، از تردد و مراجعه حضوری ۱۱۱ هزار کارفرما و ۴۰۰ هزار نفر بیمه قالی بافان به این مرکز کاسته ایم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: رمز الکترونیکی به بیمه شدگان تامین اجتماعی داده شده است تا بدون مراجعه به مراکز بیمه، حق بیمه خود را از طریق بانک رفاه تامین اجتماعی استان بپردازند.

وی افزود: ۶۵ درصد از جمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان دارای ۴۱ شعبه اصلی و ۱۳ کارگزاری است که به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهند.

دادخواه اضافه کرد: هشت هزار و ۸۰۰ کارگاه صنعتی خدمات بیمه ای خود را الکترونیکی کردند و صد درصد کارگاه ها رمز الکترونیکی دریافت کردند.

وی اعلام کرد: بیمه شدگانی که دارای پرونده کاغذی هستند و سابقه پرونده آنها بیش از ۶۰ سال است در آینده پرونده آنها به صورت میکروفیلم اسکن و در سیستم الکترونیکی قرار می گیرد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی اذعان کرد: بیمه این کارگران از دوم بهمن ماه در تمامی شعب تامین اجتماعی در حال اجرا است که اولویت نخست با بیمه کارگرانی است که کارت مهارت را زودتر دریافت کرده اند.

وی در خصوص کارگزاری های موجود در استان گفت: ۱۳ کارگزاری طرف قرارداد ما در استان هستند و سه کارگزاری زرین شهر ،خمینی شهر و فلاورجان نیز در دهه فجر افتتاح می شود.

دادخواه اعلام کرد: در دهه فجر در شهر چادگان، فولادشهر و پیربکران شعب اصلی تامین اجتماعی افتتاح و فعالیت رسمی خود را آغاز می کند البته تا به حال فعالیت های بیمه ای در این سه شهر به شکل اقماری بوده است.

وی به قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و گفت: در گذشته اگر کارگری بیش از ۱۰ روز غیبت در یک سال داشت بازنشستگی وی از ۲۰ سال به ۲۵ سال افزایش می یافت اما اصلاح این قانون اکنون به شعب تامین اجتماعی ابلاغ شد و این ۱۰ روز غیبت را تا سقف ۳۶۵ روز رساندیم و با این وضعیت کارگران می توانند تا سقف ۳۶۵ روز غیبت را با ۲۰ ساله سابقه بازنشسته شوند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان همچنین در رابطه با برنامه های سال آینده اظهار داشت: برای سال آینده دو برنامه خواهیم داشت که زیر ساخت های آن در حال اجرا است و یکی از این برنامه ها طرح کارت سلامت است به طوریکه دفترچه های درمانی کاغذی تبدیل به کارت سلامت می شود و دیگر نیازی به مراجعه به شعب سازمان نیست.

وی اضافه کرد: در سال جاری دو میلیون دفترچه توسط سازمان تامین اجتماعی در استان صادر شده است که با اجرای این طرح دیگر از چاپ این دفترچه ها خودداری می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار