تشکل های کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می کنند.
کد خبر: ۲۳۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵ 18 May 2016
مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی امروز در زنجان با اعلام برنامه ها و سیاستهای جهاد کشاورزی برای امسال گفت : همه تلاش ها در حوزه تشکل ها برای حمایت ، هدایت و پشتیبانی از این تشکل ها است.

مسلمی سیاستهای جهاد کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی را کمک به سازماندهی بهره برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی دانست و افزود : هدف ما این است که کشاورزان با حضور در این تشکل ها از فضا و ابزار و امکانات کافی برای دفاع از حقوق صنفی و شغلی شان برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد از بستر تولید ، مزارع و دارایی های بخش کشاورزی متعلق به مردم است گفت : کشاورزان در راستای کار در مزرعه بایستی در نظام برنامه ریزی و سیاستگذاری در بخش کشاورزی هم سهیم وحضور فعالانه تر داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی افزود : وزارت کشاورزی در تلاش است که با کمک کشاورزان حضور همه کشاورزان را در تشکل های محصولی و صنفی و موضوعی فراهم کند که مهمترین این تشکل ها نظام صنفی کشاورزی است.

مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی با تاکید بر اینکه تشکل کشاورزی یکی از کاملترین و جامعترین تشکل هایی است که تاکنون شکل گرفته است گفت : بیش از 700 هزار نفر از کشاورزان شناسایی شده و به عضویت این تشکل درآمده و پروانه فعالیت دریافت نموده اند.
مسلمی گفت : برنامه ریزی ما این است که تا پایان برنامه ششم توسعه حدود 2 میلیون نفر بیش از 70 درصد از کشاورزان را به عضویت نظام صنفی کشاورزان در بیاوریم و پروانه فعالیت به آنها اختصاص دهیم.

مسلمی با اعلام اینکه عضویت در نظام صنفی به منزله هویت بخشی و هویت گرفتن در زنجیره مشاغل بخش کشاورزی و اتصال به یک زنجیره ای است که بدنبال تامین حقوق و منافع کشاورزان است گفت : کشاورزان با عضویت در این نظام صنفی زمینه برخورداری از خدمات اجتماعی ، تسهیلاتی مانند اعتبارات بانکی را فراهم میکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار