همزمان با روزملی بزرگداشت خیام و روزجهانی موزه ها، بزرگترین موزه ی باستان شناسی شرق کشور در نیشابور افتتاح شد.
کد خبر: ۲۳۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ 20 May 2016
به گزارش تابناک رضوی، غلامحسین مظفری معاون استاندار و فرماندار نیشابور در حاشیه ی این افتتاحیه با تبریک فرارسیدن روز ملی خیام، همزمانی این مناسبت را با روز جهانی موزه ها و آغاز هفته ی میراث فرهنگی به فال نیک گرفت و اظهار کرد: این موزه شامل 150 قطعه سفال دوران مختلف تاریخی و نیز 75 سکه شامل دوران تاریخی و دوران اسلامی است که به عنوان بزرگترین موزه باستان شناسی واقع در بزرگترین ساختمان تاریخی شرق کشور افتتاح شد.
وی با بیان این که موزه، عامل ‌انتقال علم و فرهنگ به گردشگران است و در‌گام نخست یک گردشگر فرهنگی، از موزه بازدید می کند؛ افزود: بنابراین ما باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که گردشگران در بازدید از موزه ها بتوانند تاریخ، اطلاعات و ظرفیت‌های آن منطقه را به دست آورند.
معاون استاندار و فرماندار نیشابور گفت: به طور حتم گردشگران، ‌زمان برای بازدید از تمام مکان‌های گردشگری و تورق ‌تاریخ مناطق را ندارد؛ بنابراین موزه بهترین امکان برای انتقال علم،‌ فرهنگ و هنر است.
مظفری اضافه کرد: فعال بودن موزه‌ها، سبب مهارت ‌آموزی می‌شود و این امر توسعه ی فکر و اندیشه در جامعه را به دنبال خواهد داشت و تداوم این روند به طور حتم فقر فرهنگی و مادی را از بین می‌برد.

افتتاح بزرگترین موزه ی باستان شناسی شرق کشور

رئیس کارگروه توسعه گردشگری نیشابور، ظرفیت های این شهرستان درحوزه ی گردشگری را فراتر از تصور دانست و ادامه داد: نیشابور از معدود شهرستان هایی است که همه فرصت های گردشگری را همزمان دارد؛ لذا با رایزنی های صورت گرفته در صدد هستیم تا با راه اندازی موزه هایی نظیر موزه اسناد تاریخی آموزش و پرورش، موزه باستان شناسی ،موزه سنگ و... که خواسته بحق مردم است و همچنین ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی با عرضه صنایع دستی بومی بدون واسطه، باعث سهولت دسترسی گردشگران و کاهش قیمت صنایع دستی شویم.
مظفری خاطرنشان کرد: تمام شرایط برای سرمایه گذاری در شهرستان و مهیاست و اینکه چرا نتوانستیم از ظرفیتها استفاده کنیم بخاطر این است که تاکنون این فرصت ها در سطح ملی و بین المللی معرفی نشده اند و بخش خصوصی نیز  به صورت جدی وارد عرصه نشده بود.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه نگاه مجموعه استانداری و مدیران در شرایط فعلی این است که یکی از راه های توسعه استان و شهرستان رونق گردشگری است؛ افزود: با توجه به انباشت فرهنگ و خرده فرهنگ هایی که در استان و به ویژه در نیشابور وجود دارد، به دنبال این هستیم که با برنامه ریزی های میان مدت و کوتاه مدت با توجه به این همه پتانسیل بتوانیم جاذبه ها را در سطح ملی و جهانی معرفی کنیم.
گفتنی است؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان، نماینده ی منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، شهردار و جمعی از مردم و مسئولان شهرستان در این مراسم حضور داشتند.

برچسب ها: موزه ، نیشابور ، مظفری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار