گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم یک وظیفه اساسی برای دولت و مجلس است و مجلس دهم باید برای عبور از رکود و تورم و بیکاری برنامه جامعی طراحی و اجرا کند.
کد خبر: ۲۳۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 29 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سه نماینده مردم بندرعباس در مجلس دهم اولویت های این مجلس را برشمردند.

محمدآشوری:

اولویت مجلس دهم اقتصاد و فرهنگ است/ تقویت مطالبه‌گری راه رسیدن به توسعه پایدار است

منتخب مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس دهم گفت: برای ساماندهی وضعیت اقتصادی مردم، اولویت مجلس دهم را باید اقتصاد و فرهنگ قرار داد.
 
محمد آشوری اظهار داشت: گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم یک وظیفه اساسی برای دولت و مجلس است و مجلس دهم باید برای عبور از رکود و تورم و بیکاری برنامه جامعی طراحی و اجرا کند.
 
وی افزود: مجلس دهم با انگیزه خوبی کار خود را آغاز کرده است و به نظر می‌رسد مجموعه نمایندگان اعتقاد دارند که اولویت مجلس دهم باید اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو زیربنای اصلی توسعه کشور باشد.
 
منتخب مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی در خانه ملت با بیان اینکه هنوز از ظرفیت‌های برجام به خوبی استفاده نشده است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی راه حل عبور از بسیاری مشکلات داخلی است که توان کشورمان را در برابر فشارهای خارجی نیز افزایش می‌دهد.
 
وی تاکید کرد: اگر تلاش برای بهره‌مندی از دستاوردهای برجام را در کنار اقتصاد مقاومتی در کشورمان نهادینه کنیم، هیچ قدرت خارجی قادر به تحریم و اعمال فشار به ملت ایران نخواهد بود.
 
آشوری خاطرنشان کرد: جو حاکم بر مجلس دهم به گونه‌ای است که عزم لازم برای همگرایی و همکاری با دولت یازدهم در آن وجود دارد و این فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم برای حل مشکلات اقتصادی مردم بخصوص مسئله رکود و اشتغال راه‌حل‌های اساسی بیاندیشیم.
 
منتخب مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس دهم اظهار کرد: در مجلس قبل مصوبات خوبی در زمینه رونق کسب و کار و حمایت از تولید ملی داشتیم که نظارت بر دستگاه‌های مختلف و ایجاد تحرک در دستگاه‌ها برای تحقق این مصوبات نیز اهمیت زیادی دارد.
 
اوی اضافه کرد: تجربه نشان داده که فرهنگ‌سازی در عرصه اقتصاد تاثیر فراوانی بر اصلاح الگوی مصرف و مشارکت اجتماعی در این امر می‌شود و دستاوردهای فراوانی برای کشور به دنبال دارد.


احمدمرادی:


پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس دهم نقشه‌ راه روشنی برای آینده است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مراسم افتتاحیه مجلس دهم، نقشه‌ راه روشنی برای افق آینده مجلس است.
 
احمد مرادی اظهار کرد: استراتژی حرکت مجلس دهم باید رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم باشد.
 
وی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی و ارائه برنامه‌ای جامع برای رشد و پیشرفت کشور در ابعاد مختلف است و شکی وجود ندارد که فرهنگ در کشور ما پایه و مبنای هر حرکت موفقی است.
 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت‌های اقتصادی کشور با فرهنگ مناسب و تقویت روحیه کار دسته جمعی قابل شکوفایی و بهره‌برداری است و در این زمینه باید از مردم کمک گرفت.
 
مرادی تصریح کرد: توسعه اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی راه‌حل عبور از مشکلات فعلی اقتصاد کشور است و باید برای رونق تولید، رسیدن به اشتغال پایدار، صادرات مداوم و خودکفایی همه‌جانبه به این الگوی اقتصادی باور داشت و برای انجام آن همت کرد.
 
وی از نخبگان کشور و به خصوص نخبگان استان هرمزگان خواست: منتخبان خود در مجلس شورای اسلامی را برای تدوین و اجرای توسعه اقتصادی و فرهنگی پایدار در کشور همراهی کنند.
 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً تلاش می‌کنیم تا از طریق مجلس به سازوکار مناسبی برای استفاده از توان علمی و ظرفیت فکری نیروهای نخبه و توانمند هرمزگان در اتخاذ تصمیمات کلیدی کشور دست پیدا کنیم.


حسین هاشمی تختی:


ساماندهی اقتصاد و تقویت روحیه نشاط در مردم اولویت مجلس دهم است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: اولویت مجلس دهم ساماندهی اقتصاد، اولویت دادن به مقوله فرهنگ و تقویت روحیه نشاط و امید در مردم است.
 
حسین هاشمی تختی اظهار کرد: برای تعیین اولویت مجلس دهم باید رمز موفقیت ملت ایران را در طول 37 سال اخیر به طور دقیق مورد واکاوی قرار داد و برای تقویت آن دسته از عواملی که سبب هویت‌بخشی و اقتدار به ملت ایران برای عبور از مشکلات و بحران‌ها می‌شود، اقدام کرد.
 
وی افزود: ملت ایران با روحیه جهادی، اخلاق و ایمان موفق به عبور از گردنه‌های سخت تاریخ خود شده است.
 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توجه به فرهنگ ملت ایران باید بخشی از برنامه کلان کشور برای بهره‌گیری از آن در مسیر اقتصاد، سیاست و دیگر حوزه‌های کاری باشد.
 
هاشمی تختی اضافه کرد: هر مشکلی را در جامعه می‌توان از طریق فرهنگ‌سازی درست و اصولی حل کرد، به خصوص اینکه جامعه کنونی ما با مشکلاتی مواجه است که ریشه آنها را می‌توان با اصلاح رفتارها و الگوهای مصرف خشکاند.
 
وی ادامه داد: مصرف‌گرایی و تجمل در جامعه دردهای اقتصادی هستند که مسؤولان باید از آنها فاصله گرفته و برای جامعه الگو باشند.
 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم از ما انتظار ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور و رفع رکود را دارند که باید به کمک دولت یازدهم در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام کنیم تا چرخ اقتصاد و معیشت مردم بهتر از قبل به حرکت درآید.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت عظیم ملت ایران برای رسیدن به توسعه هر مانعی را از سر راه بر می‌دارد و تنها کافی است که اتحاد و همدلی خود را برای رسیدن به اهداف بزرگ حفظ کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار