کد خبر: ۲۴۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 05 June 2016
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت:‌ سال گذشته در استان 21 میلیارد تومان صرف هزینه کلاس‌های تقویتی و کنکور شد.

به گزارش تابناک مازندران، اسفندیار نظری صبح امروز در یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ساری با اشاره به اینکه در کشور 4 میلیون تحصیل کرده بیکار وجود دارد و هدایت درستی بین بازار و رشته‌های آموزشی وجود ندارد، گفت: 22 میلیون جمعیت فعال در کشور وجود دارد که بیش از 3 میلیون نفر آن بیکار هستند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در پنج سال آینده جمعیت فعال کشور به 61 میلیون نفر می‌رسد و نیازمند 21 میلیون فرصت شغلی هستیم، تصریح کرد: اصلاح فرهنگ کار و تربیت دانش‌آموزان برای کارآفرینی ضروری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان 21 میلیارد تومان صرف هزینه کلاس‌های تقویتی و کنکور شد، ادامه داد: این کار هیچ عایدی نداشت جز اینکه به استرس دانش‌آموزان و خانواده‌ها افزوده است.

نظری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به جای پرداختن به محتوای تحصیلی فقط به ساختار تحصیلی توجه شد، اظهار کرد: اضافه کردن یک پایه آموزشی به مقطع ابتدایی هیچ تغییری در شیوه آموزش نداشت.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته دانش‌آموزان تا 80 درصد در شاخه مهارتی هدایت تحصیلی می‌شوند، افزود: تا پایان برنامه پنجم توانستیم فقط 38 درصد به سمت شاخه مهارتی هدایت تحصیلی داشته باشیم و توسعه متوازن در هدایت تحصیلی لحاظ شود.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندان تصریح کرد: رشته تحصیلی بورس را به عنوان پایلوت در هنرستان‌های شهرستان ساری راه‌اندازی می‌شود تا هنرستان بهیاری با کمک دانشگاه علوم پزشکی در مرکز استان راه‌اندازی شود.

فرماندار ساری جدولی از میزان حضور روسای ادارات در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان تهیه تا در ارزیابی مدیران لحاظ شود.

احمد حسین‌زادگان درباره مشکل اجاره‌نامه‌های صوری برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در محدوده‌های خاص، افزود: سازوکاری اندیشیده شود تا از صدور اجاره‌نامه‌های سوری در ثبت‌نام دانش‌آموزان جلوگیری شود.

فرماندار ساری با بیان آغاز به کار ستاد اوقات فراغت با عنوان تابستان شاد از ابتدای تیرماه، گفت: با ایجاد فضای شاد سالم از بسیاری معضلات اجتماعی پیشگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید مطابق با نیاز بازار کار باشد، تصریح کرد: اگر هدایت تحصیلی به درستی  صورت پذیرد دیگر با  دانش‌آموختگان بیکار مواجه نیستیم.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار