کد خبر: ۲۴۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸ 05 June 2016
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: رشته بورس در ساری و هنرستان بهیاری نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران راه اندازی می شود.

به گزارش تابناک مازندران، اسفندیار نظری در یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش گفت: در کشور چهار میلیون تحصیل کرده بیکار وجود دارد و هدایت درستی بین بازار و رشته های آموزشی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 22 میلیون جمعیت فعال در کشور داریم، افزود: از این تعداد، بیش از 3 میلیون نفر بیکار هستند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در 5 سال آینده جمعیت فعال کشور به 61 میلیون نفر می رسد و نیازمند 21 میلیون فرصت شغلی هستیم، تصریح کرد: نیازمند اصلاح فرهنگ کار و تربیت دانش آموزان کارآفرین هستیم.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته در استان 21 میلیارد تومان صرف هزینه کلاس های تقویتی و کنکور شد، ادامه داد: این هزینه ها هیچ سودی به همراه نداشت و به استرس خانواده‌ها و دانش‌آموزان افزوده است.

نظری با اشاره به اینکه در سال های گذشته به جای پرداختن به محتوای تحصیلی فقط به ساختار تحصیلی توجه شد، اظهار کرد: اضافه کردن یک پایه آموزشی به مقطع ابتدایی هیچ تغییری در شیوه آموزش نداشت.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته دانش آموزان تا 80 درصد در شاخه مهارتی هدایت تحصیلی می شوند، افزود: تا پایان برنامه پنجم توانستیم فقط 38 درصد به سمت شاخه مهارتی هدایت تحصیلی داشته باشیم، توسعه متوازن در هدایت تحصیلی لحاظ شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: رشته تحصیلی بورس را به عنوان پایلوت در هنرستان های شهرستان ساری راه اندازی می کنیم، هنرستان بهیاری با کمک دانشگاه علوم پزشکی در مرکز استان تاسیس شود.

به گزارش ایسنا، احمد حسین‌زادگان فرماندار ساری نیز در این جلسه اظهار کرد: جدولی از میزان حضور روسای ادارات در نشست شورای آموزش و پرورش تهیه شود تا در ارزیابی مدیران لحاظ کنیم.

وی با اشاره به مشکل اجاره نامه های سوری، تصریح کرد: تصمیماتی اندیشیده شود تا از صدور اجاره‌ نامه های سوری در ثبت نام دانش‌آموزان جلوگیری شود.

فرماندار ساری با بیان آغاز به کار ستاد اوقات فراغت با عنوان تابستان شاد از ابتدای تیرماه، خاطرنشان کرد: با ایجاد فضای شاد سالم می توانیم از بسیاری معضلات اجتماعی پیشگیری کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان باید مطابق با نیاز بازار کار باشد، تصریح کرد: اگر هدایت تحصیلی به درستی  صورت پذیرد دیگر با  دانش آموختگان بیکار مواجه نیستیم.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار