مدیرعامل ستاد دیه استان یزد با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان در سطح استان گفت: 21 میلیارد تومان اعتبار برای آزادی زندانیان مالی غیرعمد در سطح استان نیاز است.
کد خبر: ۲۴۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 06 June 2016

به گزارش تابناک یزد،اسلام افشون در نشست خبری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: محبوب‌ترین مردم در نزد خداوند کسی است که دست نیازمندی را بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد مردمی دیه در سطح استان و تلاش‌های این ستاد برای آزادی زندانیان افزود: اولویت رسیدگی به امور آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیر عمد و فراهم سازی زمینه آزادی زندانیان‌ با زنان سرپرست خانوار و یا کسانی که در زمینه پرداخت دیه و چک در زندان هستند خواهد بود.

این مسؤول بیان داشت: متاسفانه مردم از مسائل حقوقی و قضایی آگاه نیستند و نمی‌دانند که با صدور چک و یا رانندگی بدون گواهینامه چه عواقبی دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه رانندگی بدون گواهینامه و بیمه‌نامه جرم محسوب می‌شود اضافه کرد: در مجموع جرایم مالی غیرعمد بحث تصادفات از اولویت بالاتری برخوردار است چراکه وسیله نقلیه برای آسایش و آرامش است اما اگر قرار باشد مایه گرفتاری و زندان و موارد غیرقابل جبران باشد مقصر کسی به غیر از استفاده‌کننده نیست.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد با بیان اینکه بسیاری از گرفتاران در زندان به دلیل عدم وجود گواهینامه و یا بیمه‌نامه معتبر اکنون در زندان چشم یاری به دستان خیران و نیکوکاران دارند، ادامه داد: موضوع پرداخت مهریه و نفقه هم از دیگر موارد منجر به محکومیت در زندان می‌شود که بخش عمده‌ای از زندانیان محکوم مالی غیر عمد هم به همین دلیل در زندان هستند.

افشون تصریح کرد: در سنت حسنه نبوی و فقه جعفری از مهریه برای استحکام خانواده یاد شده اما امروز می‌بینیم بسیاری از خانواده‌ها به واسطه مهریه‌های سنگین از هم فروپاشیده و یا در آستانه فروپاشی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 51 نفر به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه همسران خود در زندان هستند عنوان کرد: این میان در مقایسه با سال گذشته 58 درصد افزایش ورود به زندان داشته است.

این مسؤول با اشاره به اینکه صدور رای برای اجرای مهریه و نفقه زندان ندارد و تقسیط می‌شود عنوان کرد: چنانچه مرد نتواند سه قسط از اقساط مهریه را پرداخت کند روانه زندان خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 139 نفر محکوم مالی غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی این محکومان 212 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

افشون تصریح کرد: 30 نفر از این تعداد به دلیل تصادفات و پرداخت دیه، 51 نفر به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه و 58 نفر نیز به دلیل عدم توانایی در پرداخت مالی چک در زندان هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از این اعتبار از سوی ستاد دیه استان با کمک کمیته صلح و سازش از طریق شکات گذشت شده گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز 15 نفر با پرداخت سه میلیارد و 670 میلیون ریال از زندان آزاد شدند که دو نفر از آن‌ها زندانیان زن بودند.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد عنوان کرد: همه تلاش ما در این ستاد برای آزادی زندانیان است اما در حوزه پیشگیری و آموزش نیز برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده که از جمله پخش برنامه‌ تلوزیونی در ایام ماه مبارک رمضان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار