کد خبر: ۲۴۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 08 June 2016


مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: کارفرمایانی که اتباع غیرقانونی را به کار می‌گیرند، جریمه می‌شوند.

اسماعیل خلیلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهار کرد: درحال حاضر پنج هزار نفر اتباع بیگانه مجاز و غیر مجازدراستان مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: بدون شک تعداد واقعی اتباع بیگانه ساکن درالبرز بیش از این آمار است که در طرحی درحال شناسایی تعداد دقیق آنها هستیم.

خلیلی در خصوص وضعیت کار این اتباع دراستان توضیح داد: اتباع بیگانه با طی مراحل قانونی و اخذ مجوز می‌توانند در فعالیت‌های مختلف به کار گرفته شوند.

این مسئول یادآورشد: کارفرمایان باید دقت داشته باشند از به کارگیری اتباع غیر مجاز خودداری کنند؛ چراکه درصورت اطلاع از این امر با آنها به صورت قانونی برخورد می‌شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرز ابراز کرد:کارفرمایانی نسبت به به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز اقدام می‌کنند، جریمه نقدی می‌شوند.

خلیلی تصریح کرد: این جریمه برای بار اول پنج برابر حداقل دستمزد، بار دوم 10 برابر حداقل دستمزد و بارهای بعدی مجازات زندان تا 91 روز است.

این مسئول در پایان گفت: اتباع خارجی که مجوز کار دریافت می‌کنند، مانند کارگران ایرانی مشمول قانون کار می‌شوند و از همه مزایای اداره کار می‌توانند بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار