رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان:
تابناک: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گام‌هایی در عرصه تقویت صنایع دستی می‌تواند در یک اقتصاد پویا، هویت‌بخشی و فعال‌سازی در حوزه کارآفرینی و استغال‌آفرینی موثر باشد.
کد خبر: ۲۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 18 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از خبرگزاری روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، اصغر آذربایجانی ظهر امروز در سلسله نشست‌های نبض فرهنگی شهر با موضوع صنایع دستی اظهار کرد: مجموعه نشست‌های نبض فرهنگی شهر از سال گذشته آغاز شد و در سال گذشته دو موضوع در این نشست‌‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از نشست‌ها در حوزه تئاتر شهر برگزار شد که به دنبال آن سند هم‌افزایی دستگاهی فراهم شد، اضالفه کرد: همچنین دبیرخانه آن اقداماتی را در این زمینه پیگیری می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه موضوع قرآن نیز در اواخر سال گذشته با برگزاری جلساتی مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: جلسه نهایی نیز در این زمینه قرار است با حضور آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان به عنوان ریاست شورای عالی قرآن برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز این جلسه با موضوع صنایع دستی برگزار شده است، ادامه داد: صنایع دستی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در شهر اصفهان برخوردار است و یکی از ظرفیت‌های تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری است که در دستور کار جلسات نبض فرهنگ شهر قرار گرفت.

آذربایجانی با بیان اینکه روند کار نیز چنین بوده است که در جلسات گذشته که با حضور فعالان و کارشناسان دستگاهی برگزار می‌شود به محور‌هایی می‌رسیم که برای تحلیل وضعیت موجودمان باید داشته باشیم و در جلساتی
همچون جلسه حال حاضر با حضور مدیران ارشد دستگاه‌ها برای شنیدن وضع موجود و ارائه تحلیل آنها برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه اصفهان 1404 در راستای صنایع دستی راهبردی مستقیم ارائه شده که یکی از آنها این است که اصفهان به عنوان یکی از مراکز عرضه‌کننده برخی از خدمات برتر منطقه‌ای در مقیاس ملی عمل کند، افزود: یکی دیگر از راهبرد‌ها حضور فعال و موثر صنایع دستی در بازار‌های بین‌المللی است و با توجه به این موضوع جایگاهی که برای صنایع دستی اصفهان با توجه به ظرفیت‌های آن از جمله 70 درصد تولید صنایع دستی کشور نشان می‌دهد که ما در عرصه‌های مختلف این صنعت و این عرصه که به ما هویت می‌بخشد باید گام‌های قوی‌تری را برداریم.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این جلسات براساس 6 محوری که در جلسات کارشناسی براساس وضع موجود صنایع دستی از سوی هنرمندان و فعالان در عرصه صنایع دستی ارائه شد، سند هم‌افزایی دستگاهی برای موضوع صنایع دستی تدوین شود و گام‌هایی در این عرصه می‌تواند در یک اقتصاد پویا، هویت‌بخشی و فعال‌سازی در حوزه کارآفرینی و استغال‌آفرینی موثر باشد.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی در این عرصه برگزار شده است اما ما در این جلسات به دنبال هم‌افزایی دستگاهی هستیم و به دنیال این نیستیم که جزیره‌های متعددی باشیم که به رفع مشکلات می‌پردازند، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که با ارائه راهکار‌هایی با همدلی و همزبانی در سال 94 بتوانیم ظرفیتی را فراهم کنیم که نهاد‌ها و هنرمندان صنایع دستی در کنار یکدیگر کمک کنند و ما نیز در این حوزه تاثیرگذار در اصفهان بتوانیم شرایط را برای رسیدن به افق قابل قبول اصفهان 1404 در حوزه اجرا و قانون فراهم کنیم.

آذربایجانی ادامه داد: یک ماه روی 6 محوری که در این جلسات ارائه می‌شود کار شده که مسئولیت آن را مدیریت پژوهشی جهاد دانشگاهی اصفهان بر عهده داشته است و رسیدن به تکلیف دستگاه‌ها برای آسیب‌هایی که به آن رسیدیم هدف ما است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی امر باید یک نماینده تام‌الاختیار به ما معرفی کنند تا طی یک ماه آینده سند هم‌افزایی دستگاهی تدوین شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار