کد خبر: ۲۴۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 16 June 2016
به  گزارش «تابناک یزد» مدیرکل تعاون روستائی استان یزد با بیان اینکه قیمت عرضه مستقیم مرغ با قیمت کیلویی ۳۰۰ تومان ارزان‌تر از قیمت کشتارگاه در اختیار همشهریان قرار می‌گیرد، گفت: مراکز عرضه مستقیم مرغ در استان راه‌اندازی شد.

 علی جهازی در آئین برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر مدیرکل تعاون روستائی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: بحث اقتصاد به معنای دخل و خرج است.

جهازی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان مرغ با مشکل عدم برگشت پول مواجه هستند که بعضاً برگشت پول حدود 4 ماه طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: از این‌رو برآن شدیم تا مراکز عرضه مستقیم مرغ را در استان راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: مراکز عرضه مستقیم مرغ با 2 هدف حذف واسطه‌های زائد و ارزان‌تر رساندن آن به دست مصرف‌کننده و با هدف برگشت سریع پول به تولیدکنندگان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تعاون روستائی استان یزد گفت: کشتارگاه کویر برای شرکت تعاونی مرغداران شهرستان یزد حدود 7 میلیارد تومان هزینه کرده که این هزینه‌ها شامل مجهز کردن دستگاه‌ها به استانداردهای روز، رساندن مرغ به سایزبندی استاندارد، انجماد سریع، ظرفیت سردخانه و بسته‌بندی‌های شکیل می‌شود.

جهازی ادامه داد: در همین راستا قرارداد بین اتحادیه صنف تولیدکنندگان مرغ و لبنیات بسته شد و 35 درصد از مرغ فروشندگان را تأمین کرد.

مدیرکل تعاون روستائی استان یزد با بیان اینکه قیمت عرضه مستقیم مرغ با قیمت کیلویی 300 تومان ارزان‌تر از قیمت کشتارگاه در اختیار همشهریان قرار می‌گیرد، عنوان کرد: با این اقدام پول تولیدکنندگان ظرف مدت 10 روز به تولیدکننده بر می‌گردد.

وی بابیان اینکه هرچه وزن مرغ بیشتر باشد تجمع چربی آن بیشتر و خواص خوراکی آن کمتر است، افزود: در تلاش هستیم با در دسترس بودن امکانات سایزبندی و تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان، وزن مرغ مصرفی را در حد استاندارد بین یک کیلو و 200 گرم تا یک کیلو 500 گرم برسانیم.

مدیرکل تعاون روستائی استان یزد خاطرنشان کرد: با انجام این پروژه در هر کیلو مرغ حدود 150 تومان به نفع تولیدکننده و 300 تومان به نفع مصرف‌کننده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار