نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: با خودکفایی کشور در همه زمینه ها می توانیم در برابر رجز خوانی های دشمنان ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۲۴۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷ 17 June 2016
به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمد رضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد افزود: اگر توانمند سازی علمی، نظامی و اقتصادی خود را قوی کردیم آن موقع در توانمند سازی سیاسی هم موفق خواهیم بود و می توانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، یک ودیعه الهی است که خداوند به ما داده و باید به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) برسانیم تصریح کرد: چون نمی خواهیم از اعتقادات و ایمان خود دست برداریم باید در همه زمینه ها خودکفا باشیم تا دسیسه های دشمنان بی اثر باشد.
امام جمعه یزد گفت: یکی از لازمه های این ایستادگی در برابر دشمنان داشتن نیروهای خلاق و جوان است که خوشبختانه در این زمینه در کشور نیروهای توانمند زیادی هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
ناصری افزود: دانشگاهها و مراکز حوزه علمیه باید سطح علمی خود را بالاتر ببرند و برای علوم روز هم توانمند شده و همراه با نسل جوان حرکت کنند .
خطیب جمعه یزد یادآور شد: شبکه های مختلف در قالب علوم روز به توطئه علیه دین و ایمان جوانان می پردازند و اگر در این زمینه غفلت کنیم قطعا ضربه خواهیم خورد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: خانواده ها همانگونه که به کلاسهای فوق برنامه و همچنین درس فرزندان خود اهمیت می دهند باید به دین و اخلاق فرزندان خود که ذخیره های آینده کشور هستند نیز توجه کنند .
ناصری ادامه داد: آشنایی نسل جوان با قرآن یکی از راههای حفاظت از گناه است و در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است باید به این مسئله بیشتر توجه شود.
وی افزود: همچنین با توجه به تغییر سبک زندگی و کم شدن فرزند آوری نیز باید برنامه ریزی شود تا در آینده، پیروان اهل بیت در اقلیت قرار نگیرند و در تامین نیروی جوان جامعه نیز با مشکل مواجه نشویم.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به خریده شدن مسئولان سازمان ملل توسط حکومت آل سعود گفت: اگر قرار باشد با پول دهان و چشمان سازمانهای بین المللی بسته شود مظلومان دیگر جایی برای مراجعه ندارند و کار سخت خواهد شد.
ناصری اظهار داشت: اگر با دریافت پول خیانت کنند و از حق دفاع نکنند و به فریاد مظلومان و کشورهای ستمدیده رسیدگی نشود دنیا چگونه خواهد شد و مردم مظلوم کجا باید مراجعه کنند .
سالروز برخی مناسبت ها و از جمله شهادت آیت الله صدوقی، وفات حضرت خدیجه (س)، میلاد امام حسن مجتبی (ع)، تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و جهاد کشاورزی از دیگر مطالبی بود که نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد به آنها اشاره کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار