کد خبر: ۲۵۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 25 June 2016
رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران گفت:از 516 واحد لبنی مازندران، تنها حدود 160 واحد صنایع غذایی و تبدیلی در مازندران فعال است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران، نشست مشترک هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران با مدیران گروه فراورده های آردی برگزار شد.

اسماعیل خاتمی مقدم رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران در آغاز نشست با بیان آماری از وضعیت صنعت غذای استان گفت: از ابتدای صدور مجوزها تاکنون حدود 516 واحد تولیدی صنعتی غذایی و تبدیلی استان مجوز تولید دریافت داشتند اما هم اکنون تنها حدود 160 واحد آن هم با ظرفیت پایین به فعالیت مشغول هستند.

 خاتمی مقدم فعال کردن کمیته ها و کارگروه های تخصصی را از اولویت های کاری انجمن برشمرد.

 وی دفاع از حقوق قانونی اعضا و پیگیری وظایف قانونی و عرفی را از اهداف انجمن اعلام داشت و از افزایش تعامل و هم افزایی این تشکل با دستگاه ها و ادارات استان خبر داد و گفت: قدرت چانه زنی انجمن به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به خاطر فعالیت های گسترده جزو، فعال ترین تشکل های تولیدی استان تبدیل شده است.

این مسئول عنوان کرد: نیازمند توان و قدرتمندی بالاتری برای تاثیرگذاری و نفوذ بیشتر هستیم که این امر مستلزم همکاری افزون تر و مصمم تر اعضا است.

اعضای گروه تخصصی فراورده های آردی با اشاره به اشباع بازار فراورده های آردی از ادامه صدور مجوزها بویژه محصولات کیک و کلوچه گلایه کردند.

این اعضا ثابت بودن قیمت در چندین سال متوالی، عدم امکان رقابت صنایع کوچک با صنایع بزرگ، نبود حمایت کافی دولت، فقدان گردش کافی نقدینگی، باز پرداخت ها و نبود سیستم و شبکه توزیع سالم و در نتیجه سوء استفاده واسطه ها را از جمله مشکلات خود برشمردند.

آنان همچنین تاسیس تعاونی به ویژه برای خرید یک جا مواد اولیه، افزایش اطلاع رسانی انجمن به اعضا و توجه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی و حمایت صادراتی دولت از صنایع آردی را خواستار شدند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار