کد خبر: ۲۵۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱ 29 June 2016
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ 16 هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی نیمه‌فعال در کشور اختصاص می‌یابد.

به گزارش تابناک مازندران، قاسم احمدی لاشکی عصر امروز در همایش استانی گرامیداشت روز صنعت به میزبانی شهرستان آمل اظهار کرد: متأسفانه هم‌اکنون بخش صنعت و تولید در حال کوچک شدن است و این مهم در مازندران نیز مشاهده می‌شود.

وی افزود: 16 هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی که از تمام ظرفیت‌های‌شان بهره نمی‌گیرند اختصاص می یابد تا با حداکثر ظرفیت دست به تولید بزنند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران خاطرنشان کرد: از این مبلغ حمایتی 2.9 درصد سهم مازندران است که مبلغی حدود 470 میلیارد تومان را شامل می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه نیاز است تا استاندار مازندران با تسریع در مشخص کردن بانک‌های عامل اقدام لازم داشته باشد، ادامه داد: نباید مسیر اختصاص اعتبار لازم از سوی دولت در مراحل نامه‌نگاری و کاغذبازی وقت تلف کند.

احمدی لاشکی با اعلام اینکه امروزه بانک‌ها بلای جان صنعت و تولید شده‌اند، گفت: در دنیا شاهدیم که بانک‌ها نقش تسهیل‌گر داشت و خدمات لازم را برای به حرکت درآوردن مجموعه‌ها اختصاص می‌دهند ولی در جامعه ما بانک‌ها و وام‌های‌شان دامی برای از بین بردن زندگی سرمایه‌گذاران است تا با ورود دستگاه قضا و حکم دادگاه تولیدکنندگان مشکلات زیادی را متحمل شوند.

وی با تأکید بر اینکه در مجلس نهم با همکاری شورای پول و اعتبار بحث کاهش سود بانک‌ها مطرح شد، یادآور شد: در نشست اخیر هیأت دولت نیز تصمیم‌گیری شد تا سقف سودها به 18 درصد برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در برجام نیز خوبی‌های این حرکت بیشتر از معایبش بوده است، افزود: باید مدیران فضا را برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی مهیا کنند هرچند در غرب مازندران شاهد استقبال سرمایه‌گذاری چینی‌ها در کشور هستیم.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه در کشورهای خارجی برای پول‌هایی که از بانک‌ها خارج می‌شوند کمترین مالیات در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: متأسفانه این رقم در ایران برعکس بوده و در انتهای سود بالای بانکی رکود حاصل می‌شود.

وی با اعلام اینکه دولت در زمینه تورم به خوبی عمل کرده است ولی رکود در کشور وجود دارد، گفت: اگر تولیدگران در جامعه زنده نباشند جامعه دچار رکود می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه هم‌‌اکنون 5.3 میلیون نفر از جوانان کشور بیکار هستند، خاطرنشان کرد: این آمار با توجه به آنهایی که با داشتن کارهای بی‌نقش دچار دلزدگی شده‌اند به 6.3 میلیون نفر می‌رسد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران در مجلس با اشاره به بیانات امام امت که فرموده بودند آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، بیان کرد: اگر در داخل کشور به جوانان و مشکلات آنها توجه نشود جامعه دچار معضلاتی می‌شود.

احمدی‌لاشکی با تأکید براینکه در شهر کوچکی شاهد ورود روزانه 9 پرونده طلاق هستیم، گفت: متأسفانه سطح اعتقادات در بین مردم پایین آمده و نیاز است وضعیت افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج ریشه‌یابی شود.

وی با تأکید براینکه اگر قانون‌گذار به قانون‌گذاری صحیح پرداخته و دولت پای کار باشد مجموعه‌های صنعتی هم نیاز است با صداقت وارد میدان شوند، افزود: اگر صداقت نباشد فیش‌های حقوقی نجومی و افرادی همانند بابک زنجانی و شهرام جزایری در جامعه رشد پیدا می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در مورد اختصاص تسهیلات زودبازده اتفاقات تلخی افتاده و افراد به جای استفاده از آن در صنعت و تولید به تزئینات منزل پرداخته‌اند، گفت: لازم است تا دولت در این زمینه رضایت بیشتری داشته باشد.

احمدی لاشکی اظهار کرد: هم‌اکنون مصوبه‌‌ای به بانک مرکزی برای حمایت از صنعتگران ارسال شده و دولت نیز در مورد تولیدکنندگانی که دارای چک برگشتی هستند تصمیماتی دارد
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار