مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی از فرسودگی 25 درصد اتوبوس های بین شهری و 77 درصد مینی بوس ها در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 30 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، جواد وحدتی فرد با اعلام اين خبر، گفت: در این میان 50 درصد اتوبوس های بین شهری فرسوده استان در اطراف مشهد متمرکز بوده و سرویس دهی می کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس آمارها میانگین عمر ناوگان تا پایان سال 94 در بخش اتوبوسی 13 سال، مینی بوس 24 سال و سواری کرایه 16 سال بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی با بیان اینکه اعطای تسهیلات نوسازی این بخش در سال های گذشته بسیار کند و با دشواری صورت گرفته، افزود: اکنون هم این تسهیلات پرداخت می شود اما به دلیل شرایط خاص و دشوار و کم بودن مبالغی که برای اسقاط خودرو پرداخت می شود، کار به کندی پیش می رود.

به گفته وی، هم اکنون برای نوسازی ناوگان اتوبوسی 70 درصد هزینه خودرو تا سقف سه میلیارد و 500 میلیون ریال با کارمزد 10 درصد و اقساط 60 ماهه تسهیلات داده می شود.

وحدتي فرد گفت: در بخش مینی بوسی هم اعطای این تسهیلات تا 70 درصد تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون ریال با کارمزد 6 درصد و برای نوسازی سواری کرایه هم 450 میلیون ریال با نرخ 6 درصد و اقساط 48 ماهه داده می شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی تصریح کرد: قیمت های اسقاط خودرو برای اتوبوس و مینی بوس بین 100تا 300 میلیون ریال و برای سواری کرایه بین شهری هم 50 میلیون ریال است.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار