کد خبر: ۲۵۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 30 June 2016


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: استان طی 2 سال گذشته موفقیت‌های فرهنگی بزرگی را تجربه کرده است.

سیدموسی حسینی‌کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: طی سال‌های گذشته شاهد افزایش توطئه و دسیسه‌های دشمنان اسلام و انقلاب علیه جهان اسلام و به ویژه جوانان مسلمان کشورمان بوده‌ایم که اگر برای مقابله با این تهاجم برنامه‌ریزی نکرده و غفلت کنیم، با آسیب‌های جبران‌ناپذیری روبرو خواهیم شد.

وی افزود: به همین دلیل است که رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی به طور مکرر و با استفاده از هر فرصتی، مردم و مسؤولان را به هوشیاری و آگاهی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان دعوت کرده و تاکید می‌فرمایند که غفلت در این زمینه با آسیب‌های بزرگی همراه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: بر این اساس وزارت ارشاد در حالت کلان و ادارات کل استان‌ها و به ویژه استان البرز در سال‌های گذشته تمرکز جدی خود را در حوزه فرهنگی و مقابل تهاجم فرهنگی دشمن قرار داده‌اند.

حسینی‌کاشانی گفت: توفیقات و دستاوردهای بزرگی نیز با تلاش مجموعه اداره‌کل ارشاد و همراهی و تعامل با دیگر دستگاه‌های استان البرز طی دو سال اخیر حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز از کمبود امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری رنج می‌برد، اضافه کرد: بخش مهمی از تلاش اداره‌کل ارشاد برای رفع کمبودها در حوزه زیرساختی صرف شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: به همین منظور تلاش در جهت تقویت گروه‌ها و انجمن‌های فرهنگی هنری را در اولویت قرار دادیم و از ابتدای سال 93 تاکنون بیش از 338 مرکز فرهنگی، مرکز نشر، رسانه‌های مکتوب و مجازی و دکه‌های مطبوعاتی در استان مجوزهای لازم را برای فعالیت در این عرصه دریافت کرده‌اند.

حسینی‌کاشانی گفت: همچنین در این مدت پس از بررسی عملکرد و انجام نظارت‌های لازم و قانونی مجوز 182 مرکز فرهنگی و تبلیغاتی در استان البرز که مشغول به فعالیت بودند، تمدید شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 67 مجوز و پروانه کار مربوط به صدور مجوز برای تشکیل و راه‌اندازی موسسه فرهنگی هنری تک منظوره و هفت موسسه فرهنگی هنری چند منظور بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: از ابتدای سال 93 تاکنون مجوزهای لازم برای فعالیت 37 مرکز نشر کتاب جدید صادر و مجوز 20 مرکز دیگر تمدید شد.

حسینی‌کاشانی در پایان گفت: صدور این مجوزها با هدف تقویت انجمن‌ها و مراکز فرهنگی هنری و رفع کمبود در حوزه زیرساختی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار