کد خبر: ۲۵۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 30 June 2016


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: بارش‌های زمستان گذشته و بهار سال جاری مشکل کم‌آبی کشور را به طور کامل برطرف نکرده و هنوز با مشکلات بسیاری برای تامین آب شهروندان روبه‌رو هستیم.

غلامرضا رضایی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در زمستان سال گذشته و همچنین بهار امسال شاهد بارش‌های خوب و نزولات آسمانی مطلوبی بودیم که بخشی از کم‌آبی و بحران خشکسالی برجای مانده از سنوات گذشته را برطرف کرد.

وی افزود: اما به دلیل اینکه ایران جزو مناطق کم‌بارش و خشک جهان قرار گرفته و بیش از یک دهه خشکسالی را تحمل کرده است، این بارش‌ها نمی‌توان مشکل کم‌آبی و بحران برای تامین آب را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز تصریح کرد:‌ بنابراین با فرارسیدن فصل تابستان و افزایش مصرف آب از سوی شهروندان، با مشکل کم‌آبی در تابستان سال جاری روبه‌رو هستیم و لازم است که شهروندان همکاری و مشارکت لازم را برای تامین آب داشته باشند.

رضایی‌فر با اشاره به گرم‌تر شدن هوا در روزهای اخیر گفت: در همین روزهای ابتدایی فصل گرما شاهد افزایش حدود 20 درصدی در مصرف آب هستیم و اگر شرایط به همین صورت ادامه داشته باشد، در تابستان امسال با مشکلات بسیاری در حوزه کم‌آبی و تامین آب شهروندان روبه‌رو خواهیم بود.

وی افزود: بنابراین لازم است که با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم به ویژه از سوی رسانه‌ها، فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب با جدیت بیشتری پیگیری شود تا در تابستان با مشکل قطعی آب روبه‌رو نباشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان داشت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت الگوهای مصرف، حفر چاه‌های غیرمجاز، استفاده از آب در اموری مانند شستشوی محوطه‌ها و خودروها با کمبود آب روبه‌رو هستیم و باید صرفه‌جویی را در اولویت قرار دهیم.

رضایی‌فر گفت: برای عبور از تابستان به صورتی که با قطعی و بحرانی روبه‌رو نباشیم، لازم است که شهروندان کاهش مصرف به میزان هر فرد 10 درصد را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان اظهار داشت: به طور قطع اگر هر فرد تنها 10 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشد،‌ می‌توانیم تابستان گرم امسال را بدون قطعی آب سپری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار