عملکرد فعالیت های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز در سال تحصیلی 94- 95 تشریح شد.
کد خبر: ۲۵۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 03 July 2016
به گزارش تابناک تبریز، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، با اعلام اینکه در سال تحصیلی 94- 95 نزدیک 600 برنامه با پشتیبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی اجرا شده، گفت: این برنامه ها توسط تشکل ها، کانون ها، انجمن های علمی، هیات شهدای گمنام، مدیریت فرهنگی و اجتماعی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز انجام گرفته است.

دکتر محمدرضا حسین زاده با اشاره به 600 برنامه اجرا شده، افزود: از این تعداد 250 مورد توسط کانون های فرهنگی و هنری، 200 مورد توسط انجمن های علمی دانشجویی، 100 مورد توسط تشکل های دانشجویی و 50 مورد توسط نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه اجرا شده است.

با اشاره به فعالیت های گسترده کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه تبریز در این مدت افزود: در این کانون ها فعالیت های مختلفی از جمله برگزاری سوگواره عاشورایی، مسابقه بزرگ غدیر، جشن و احیای نیمه شعبان، یادواره شهدای حلبچه وسردشت، کارگاه های مختلف از جمله کمک های اولیه و نمایشگاه اتاق آسمان (نقاشی کودکان سرطانی) اجرا شده است.

دکتر حسین زاده اضافه کرد: انجمن های علمی دانشجویی هم در طی سال تحصیلی گذشته فعالیت های قابل توجهی از جمله برگزاری نهمین گردهمایی علوم بالینی دامپزشکی کشور، سمینار کاربرد ریاضیات در مهندسی عمران، نمایشگاه نهمین دوره جشنواره ملی حرکت و کارگاه مقدماتیARC GIS را برگزار کرده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز همچنین با اشاره به برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی در خوابگاه های دانشجویی نیز گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری «خوابگاه من»، جشن خندوانه به مناسبت شب یلدا، جشن آغاز امامت امام زمان، تشکیل کارگاه آموزشی مهارتهای ارتباطی قبل از ازدواج و شرکت دانشجویان در نمایشگاه آسمانی فاطمیون، برخی از برنامه های اجرا شده در در خوابگاه شهدا و خوابگاههای پسران است.

دکتر حسین زاده یادآور شد: سلسله جلسات هم اندیشی با موضوع حجاب و عفاف با حضور مسئولین دانشگاه و کانونهای دانشجویی، تشکیل کانون کوثر ( حجاب و عفاف)، برگزاری کارگاههای آموزشی از سلسله مباحث صیانت از حریم خانواده و برگزاری جلسه سخنرانی و نمایشگاه با موضوع حجاب و عفاف از عمده برنامه هایی است که در حوزه عفاف و حجاب صورت گرفته است.

وی با اشاره به عملکرد نشریات دانشجویی نیز گفت: برگزاری جلسات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی و صدور 13 مورد مجوز برای انتشار نشریه، شرکت در نهمین جشنواره سراسری نشریات دانشگاهی- اسفند 94، برگزاری انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی و تدوین آیین نامه رتبه بندی نشریات دانشجویی، برخی از فعالیت های نشریات دانشجویی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز متذکر شد: فضاسازی در سطح دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی با محوریت مبارزه با مواد مخدر و همچنین برگزاری کارگاه ها و همایش های مختلف آموزشی با موضوعیت پیشگیری اولیه از اعتیاد با محوریت آسیب های اجتماعی از دیگر برنامه های اجرا شده در دانشگاه تبریز است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :