مشاور مدیر کل و رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با پاس گرامیداشت یاد و خاطره 119 شهید حفاظ محیط زیست مراسم یادبودی امروز در مسجد جامع شهرک غرب پایتخت برگزار می شود.
کد خبر: ۲۵۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 04 July 2016
محمدامین افتخار افزود: همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان یادواره شهدای محیط زیست کشور با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مقامات کشوری و لشگری امروز از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزارخواهد شد.

وی گفت: روزهای سوم و چهارم تیرماه امسال همزمان با شبهای لیالی قدر سه نفر از محیط بانان کشور در مناطق حفاظت شده استان های هرمزگان و فارس در مقابله با شکارچیان غیرمجاز به درجه شهادت نایل شدند.

افتخار افزود: در طول سال های گذشته از بعداز انقلاب، 119 نفر از محیط بانان در برخورد با شکارچیان غیر مجاز به درجه شهادت رسیده و 360 نفر نیز دچار مصدومیت های شدید شده اند. 
وی گفت: محیط‌ بانان افرادی هستند که تحت استخدام سازمان حفاظت محیط زیست به امور حفاظت و کنترل عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کشور مشغول هستند و از نظر قوانین استخدامی، کارمند دولتی محسوب می‌شوند.

افتخار افزود: در طول این سال ها حمایت های قانونی مناسبی از محیط بانان نشده و این افراد با وجود انجام ماموریت های سخت و طاقت فرسا با تعدادی اندک در پهنه وسیع مناطق محیط زیست با مشکلات مختلفی روبرو هستند.

وی با اشاره به خلا قانونی در حمایت حقوقی از شغل محیط بانی گفت: روز گذشته پس از سخنرانی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در صحن علنی مجلس، رئیس مجلس از وی در خواست شتاب در ارائه لایحه حمایت از محیط بانان از طرف دولت به مجلس را کرد.

مشاور مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: با ارائه این لایحه به مجلس و تصویب آن وضعیت حقوق و مزایای محیط‌ بانان بهبود یافته و در برخورد ماموران محیط زیست با متخلفان از حمایت‌های قضایی قابل توجهی برخوردار خواهند شد.

سوم تیرماه امسال پرویز هرمزی و محمد دهقانی دو محیط بان منطقه حفاظت شده گنو استان هرمزگان و چهارم تیرماه منوچهر شجاعیان محیط بان پارک ملی بمو در درگیری مسلحانه با شکارچیان غیرمجاز به درجه رفیع شهادت نایل شدند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار