فرماندار شهرستان شبستر گفت: امروز باید با آموزش و فرهنگ‌سازی، تمام آحاد جامعه را نسبت به خطرات بلایای طبیعی و نحوه برون رفت از خطرات و بلایا و کاهش اثرات آن آماده کنیم.
کد خبر: ۲۵۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 04 July 2016

 سیدسعید کاشانی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: در این مدت، مدیران در امدادرسانی و خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان تمام سعی و تلاش خود را نمودند. البته نباید منکر برخی از سهل‌انگاری‌ها هم بود اما در مجموع تلاش بی‌وقفه مسئولان را در رفع بحران سیل اخیر باید ستود.

مدیر ستاد بحران شبستر با ارائه گزارشی از بازدیدهای میدانی مسئولان کشوری و استانی خاطرنشان کرد: در حادثه سیل اخیر متأسفانه راه ارتباطی شبستر ـ ارومیه برای مدتی بسته شد و شهرهایی درگیر موضوع سیل بودند و یا بیم خطر سیل‌زدگی در آن‌ها وجود داشت و مسئولان ذی‌ربط از تمام ظرفیت‌های خود برای امدادرسانی به مردم استفاده کردند.

وی بابیان اینکه گروه‌های عملیاتی هلال‌احمر و شهرداران مناطق در اولین دقایق وقوع سیل در صحنه حضور یافتند تأکید کرد: امدادگران در اولین مرحله نسبت تخلیه سیل از منازل اقدام نمودند و کمک‌رسانی برای آسیب دیدگان آغاز شد.

فرماندار شبستر بابیان اینکه بی‌توجهی و قصور 15 ‌ساله درزمینهٔ پیشگیری و بسترسازی‌های لازم برای مقابله با این بحران‌ها، موجب حادثه اخیر گردید تصریح کرد: شهروندان ما شایسته این‌همه آسیب نبودند و با توجه به اینکه از نظر آسیب‌شناسی حقوقی مسئول هستیم بنده به‌نوبه خود همه این کوتاهی‌ها را به گردن می‌گیرم و از همه آسیب‌دیدگان عذرخواهی می‌کنم. لذا تمام مسئولیت‌ها و قصور متوجه مسئولین است و باید پاسخگوی آن باشند.

کاشانی احداث خیابان در مسیل و عدم تکمیل سیل بند در موعد مقرر در سنوات گذشته را عامل اصلی در سیلاب اخیر عنوان کرد و افزود: بجای توجه به امور مهم و تمهیدات لازم در پیشگیری امر در سال‌های گذشته، به امور با اولویت کمتر توجه شد و موجب جاری شدن سیل در داخل برخی شهرها شد.

وی بابیان اینکه جاری شدن سیل در روستای شنگل‌آباد موجب خسارت به 43 واحد مسکونی از 30 تا 80 درصد خسارت شد گفت: طبق اعلام بنیاد مسکن شهرستان مبلغ 810 میلیارد ریال به منازل مسکونی آسیب‌رسیده است.

فرماندار شبستر از خسارت 50 میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی و تولیدی خبر داد و خاطرنشان کرد: ارزیابی 6 هزار و 540 میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی و 140 میلیارد ریال خسارت به معابر شهری و تأسیسات از جمله خسارت‌های وارده به منطقه در سیلاب خرداد و تیرماه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید از این حوادث عبرت بگیریم، گفت: هر جا که به طبیعت تعرض شده، طبیعت انتقام خود را این‌گونه گرفته است. لذا ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها و عدم توجه به سخنان کارشناسی مسئولان و مقاومت در برابر آن‌ها و عدم لایروبی رودخانه‌ها در موعد مقرر موجب حادثه می‌گردد./فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار